welke messenset te kopen??

Alles over ingrediënten
scenic

welke messenset te kopen??

Bericht door scenic » 06 mei 2015, 21:49

Hallo allemaal,

Ik zoek dringend hulp voor het kopen van een messenset voor mijn man. Het wordt een verassing maar zie door de bomen het bos niet meer.

wat ik kan vertellen is dat hij op een cruiseschip werkt hierdoor 7 dagen in de week in de keuken staat en de messen dus intensief gebruikt worden. Hierdoor is het opsturen voor het slijpen van bv. Japanse messen die dit nodig hebben geen optie. hij heeft dus messen nodig die hij zelf kan onderhouden.
Dus kwam ik al snel op Duitse messen. Las dat ze wat zwaarder zijn etc. Maar denk niet echt dat dit een bezwaar is voor hem. Hij is iemand die fijn materiaal al snel breekt doordat hij zijn eigen kracht niet kent. Dus subtiel materiaal klinkt leuk maar praktisch is het denk ik niet voor hem.

Qua prijs schrok ik behoorlijk voor een complete set. Niet dat ik voor 100 euro kwaliteit verwacht voor een set.maar 700 euro is en flinke uitgave ineens. Dus wellicht moet ik eerst met minder messen beginnen en dit uitbreiden voor hem. Al vond ik het idee van ineens een mooie koffer/tas wel mooi. Maar of het praktisch is om een mooie set te kopen voor bv. 250 euro betwijfel ik. Kwaliteit in deze is echt het belangrijkste.

Hoor graag jullie advies

Alvast bedankt!

Plaats reactie