natto

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Maurits

natto

Bericht door Maurits » 11 feb 2010, 20:58

Nattō (なっとう or 納豆?) is a traditional Japanese food made from soybeans fermented with Bacillus subtilis. It is popular especially as a breakfast food. As a rich source of protein, nattō and the soybean paste miso formed a vital source of nutrition in feudal Japan. Nattō can be an acquired taste because of its powerful smell, strong flavor, and sticky consistency. In Japan nattō is most popular in the eastern regions, including Kantō, Tōhoku, and Hokkaido (Bron: Wiki).

Afbeelding

Net gegeten bij een Japanner in A'dam. Zeer apart. Slijmerige bonen met een kazige smaak en vissige geur. Lekker dus :D .
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

cyrano
Contacteer:

Re: natto

Bericht door cyrano » 11 feb 2010, 22:04

Normaal eet ik alles, letterlijk. Maar dit en cuitlacoche heb ik geproefd en hoef ik persoonlijk nooit meer.

Maurits

Bericht door Maurits » 12 feb 2010, 08:58

Eerst stond het mij ook wel tegen, maar dan probeer ik te relativeren...En het heeft wel wat weg van een zacht roodbacteriekaasje, en dat lust ik graag.

Cuitlacoche? Heb er wel eens blikken van zien staan in de VS. Beschrijf de smaak eens?

Het zier er iig heel naar uit...
Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 12 feb 2010, 16:47

Ik ben nogal gek van paddestoelen. En cuitlacoche is een schimmel. Dus ik dacht dat dat wel iets voor mij zou zijn.

De smaak? Het is vooral de consistentie die me tegen stak. Plakkering, slijmerig, zoals slecht klaargemaakte okra.

De smaak is eerder flauw zoet, maar met iets van overrijp fruit erdoor. Het ging trouwens vergezeld van een lekker sausje, dat heel fel was en de Mexicaanse versie van koriander bevatte (denk ik). En het kwam in een omelet, want het ziet er ook al niet uit. Maar 't was vooral 't plakkerige in de mond, dat mij niet beviel. Idem met natto. De smaak daarvan is niet bijzonder, maar dat plakkerige, daar kan ik echt niet goed tegen.

Plaats reactie