Lobster Mushroom

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Lobster Mushroom

Bericht door Leo » 08 okt 2009, 13:01

Lobster Mushroom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Best apart, dit ruikt dus echt naar kreeft.
Na wat gegoogle, blijkt dit niet echt een paddestoel te zijn.

"Niet echt een paddestoel, is het eigenlijk een parasitaire schimmel dat bepaalde andere soorten omvat, overspoelt de hele paddestoel in een hobbelige korst dat de schaal van een kreeft lijkt. De kleur is bijna TL-achtig met een roodachtige tint. Het heeft een stevige knapperige textuur en is mild in smaak, licht nootachtige smaak."
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

cyrano
Contacteer:

Re: Lobster Mushroom

Bericht door cyrano » 09 okt 2009, 12:11

Dit is een zeer lekkere paddestoel. Waar heb je die gekocht, Leo?

In Minnesota beschermen plukkers hun terrein met shotguns. In die zin kan het een gevaarlijke zwam zijn ;-) Ook in Japan zijn ze gek op deze zwammen. En, zwam, schimmel of paddestoel, it's only a name. 't is eigenlijk allemaal 't zelfde. Dit is Hypomyces lactifluorum en die parasiteert andere paddestoelen, vaak Russula brevipes of Lactarius piperatus. Die laatste is oneetbaar scherp, maar dat gaat niet over op de parasiet.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 okt 2009, 15:44

vanilla venture
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

sfschenk

Bericht door sfschenk » 17 nov 2009, 00:25

Wat heb je er voor betaald?

Lissie
Contacteer:

Bericht door Lissie » 30 jan 2010, 09:03

welke bereidingstechnieken gebruik je bij deze zwam?

maakt dat iets uit of niet?
" In een land dat culinair ontwaakt, groeit het smaakbewustzijn " - Herman den Blijker

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 30 jan 2010, 09:11

bakken. Maar ik denk dat er meer mogelijk is hoor
www.koksforum.nl

Saburou

Bericht door Saburou » 17 nov 2017, 17:30

Hallo allemaal, ik wil alleen vragen of iemand ooit geprobeerd heeft paddo's of truffels te gebruiken voor medische doeleinden? Ik was een paar artikelen aan het lezen over deze magische truffels en paddo's, voordat ik me voor de eerste keer met mezelf bezighield. Zoals deze van https://www.trufflemagic.com/nl/psilocy ... en-paddos/. Ze zeggen dat het een zeer krachtig effect heeft op de hersenen en hallucinaties. In tegenstelling tot marihuana heeft het medisch gebruik? In een artikel dat ik heb gelezen, zijn magische truffels of paddo's in vergelijking met synthetische drugs zeer alarmerend. Ook worden paddo's gebruikt om de symptomen van depressie, obsessief-compulsieve stoornis en angst te verminderen. Het kan mensen ook helpen stoppen met roken en alcoholverslaving. Sommige studies suggereren ook dat de eigenschap van magic shrooms / truffels nuttig kan zijn voor kankerpatiënten. Ik zou echt andere inzichten over deze nieuwe mogelijke alternatieve geneesmiddelen willen horen. Bedankt

Plaats reactie