eetbare bloemen

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
sous

eetbare bloemen

Bericht door sous » 27 jul 2009, 09:20

Dus ik weet dat courgettebloemen eetbaar zijn (lekker in een frituurjasje) en dat callebas en courgette familie zijn, maakt dit de bloemen van een callebas plant dan ook eetbaar???
ik kan er zelf niet zo 1,2,3 iets over vinden. Iemand hier ervaring of kennis van

cyrano
Contacteer:

Re: eetbare bloemen

Bericht door cyrano » 27 jul 2009, 11:45

Ik WEET het niet, maar je redenering op zich is in ieder geval niet goed. Er zijn legio plantengeslachten waarvan de ene vrucht eetbaat is en de andere dodelijk giftig. Verreweg de meeste bloemen daarentegen zijn wel eetbaar, maar nog niet noodzakelijk lekker. Enkele zijn giftig, maar die zal je niet snel tegenkomen hier, tenzij in de sierplantenteelt.

sous

Bericht door sous » 27 jul 2009, 13:26

cyrano schreef: je redenering op zich is in ieder geval niet goed.
was ook meer een vraag, op de boerderij bij mij in de buurt ligt het hele veld namelijk vol met die dingen en als ze eetbaar zijn dan zou ik er graag wat gaan oogsten...

anyway, let me know

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 27 jul 2009, 16:45

Oei. Moeskopperij :lol:

Ik denk dat je zonder probleem ervan kan proeven. Trouwens, zijn dat geen pompoenen? Het zou me verbazen dat in Nederland kalebas verbouwd wordt. Het zou kunnen, voor de sierbloemenhandel, maar ik vermoed dat het klimaat niet warm genoeg is voor kalebas. Pompoenbloemen zijn zeker wel eetbaat en lekker. Sommige kalebassen zijn trouwens ook eetbaar en bv. in de USA als "squash" in de handel.

sous

Bericht door sous » 28 jul 2009, 09:10

cheers, cyrano ik laat 't je weten

Plaats reactie