Zeewolf

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Zeewolf

Bericht door Leo » 28 apr 2009, 10:23

Zeewolf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zeewolf (de Engelsen spreken van 'catfish') kan een lengte van 130 cm bereiken en meestal weegt hij 3 tot 7 kg. Het visvlees is zeer vast van structuur en heeft een uitgesproken smaak.
De vissen worden in het voorjaar gevangen op de visgronden van Ijsland, maar met de zomer trekken ze er op uit en worden ze aan de Noorse, Deense en Schotse kusten gevangen.
Zeewolf voedt zich met schelp- en schaaldieren en heeft een grote, zware kop met een ijzersterk gebit. In Scandinavië vindt men vooral de lever lekker. Van de dikke, stevige huid worden tassen, schoenen en boekomslagen gemaakt. Opmerkelijk detail is dat men aan de schub van een zeewolf kan zien hoe oud hij is.
tekstbron: xquis
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Zeewolf

Bericht door Leo » 07 mei 2009, 14:33

Zo, kwam de zeewolf net bij de plaatselijk visboer tegen. Ben maar even naar huis gegaan om me camara te pakken. Wat een vis!
Dik slijm zit er op, en wat een tanden heeft die vis!
Echt mooi

Veel meer respect gekregen voor deze vis, nou ik hem voor het eerst in Real-Life heb gezien.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Re: Zeewolf

Bericht door Maurits » 07 mei 2009, 15:36

Wat een beast! Maar een beauty van een smaak....

Trouwens ik ken "catfish" als meerval, niet zeewolf.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Plaats reactie