Roodbaars

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Roodbaars

Bericht door Leo » 05 mar 2009, 13:20

Roodbaars
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk best een lekker visje. Niet te gek duur (€4,75 p/kg met een aardig rendenment)
Gestript vuil zijn ze ongeveer 1.1 kg
Hier van houd je dan 400 gram filet over.

Typisch Europese vissoort. Lengte 40 cm.
Hij wordt ook wel schorpioenvis genoemd vanwege zijn giftige stekels die pijnlijke verwondingen kunnen veroorzaken. Hij eet veel haring en is daardoor zelf ook lekker vet. Zeer smakelijke vis. Bakken, stoven of frituren.
Levertraan met veel vitamine A. Gezond vet 5%; eiwit 22% bron: Schmidtzeevis
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Re: Roodbaars

Bericht door Cees » 10 mar 2009, 00:10

Ik vind het een heerlijk visje....verse vis is zo ontzettend veel lekkerder als diepvries
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 10 mar 2009, 08:10

Cees schreef:Ik vind het een heerlijk visje....verse vis is zo ontzettend veel lekkerder als diepvries
Ben ik mee akkoord Cees, maar wat is verse vis??? lol.
als je erbij nadenkt dat diepvries vis dadelijk op de boot word ingevrozen en de verse soms dagen onderweg is voor hij de consument bereikt wat is dan vers??? is de diepvries vis (waar ik tegen ben hé,versta met niet verkeerd) dan niet verser dan de verse?
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 10 mar 2009, 09:55

Ja, lastig verhaal. Maar ik ben het wel met je eens.
Kan me het verhaal nog herinneren van gehakt van de KvW.
Gehakt ligt in Engeland 2 jaar te wachten in grote vrieshuizen...En als het uitgeleverd wordt is het nog steeds te koop als vers.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 10 mar 2009, 22:27

Ja ik snap wat je bedoeld! Diepvries vis is in sommige gevallen verser idd, maar je bent het er wel mee eens dat verse vis die niet bevroren is geweest een wereld van verschil is met de bevroren vis.

Tijdje terug ook gehoord dat die emmertjes met coquille vlees vers verkocht worden, maar eigenlijk bevroren worden vervoerd, om vervolgens via een speciaal procede te worden ontdooit....wat dat speciale inhoud weet ik niet.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 10 mar 2009, 23:14

Als de vis wordt bevroren vriezen er vaak vezels kapot, bij ontdooien wordt de vis dan papperig. En wat die coquilles uit een potje betreft, da's natuurlijk baggerzooi vergeleken met vers uit de schelp gestoken coquilles

Plaats reactie