Boga Vis

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Boga Vis

Bericht door Leo »

Boga Vis

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zag ze bij de visboer vandaag, kon ze niet laten liggen..

Aardig visje wel. Lijkt wel iets op een zeebaars ofzo. Bogavis was eigenlijk aardig onbekend..
Wie heeft er wel eens mee gewerkt?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Maurits

Re: Boga Vis

Bericht door Maurits »

Lijkt wel een soort horsmakreel, was het vette vis?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Boga Vis

Bericht door Leo »

Wie kan nog meer vertellen over vis, dan Niels Daan, Visbioloog, en tegenwoordig hulp als we iets niet weten over vis.
Ik vroeg hem, wat dit nou voor soort vis is.
Beste Leo,
Internet leert dat boga de engelse benaming is voor Inermia vittata, die behoort tot een aparte familie van baarsachtigen en voorkomt in het Caraibisch gebied (maximum lengte 23 cm). Het zou kunnen dat deze soort hier verkrijgbaar is dankzij onze overzeesche landgenoten (hij wordt geconsumeerd), maar ik denk, ook gezien de foto's die een doorlopende rugvin suggereren, dat het hier gaat om Boops boops (die wij de Gewone bokvis noemen, hoewel hij hier helemaal niet gewoon is!). In landen als Italie , Spanje en Portugal wordt deze soort 'boga' genoemd. Ik heb die in Portugal wel gegeten, niet bijzonder, maar prima te eten.
Gegroet,
Niels
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Plaats reactie