Vloeibare bakboter( margarine)

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Carlos

Vloeibare bakboter( margarine)

Bericht door Carlos » 04 mar 2008, 00:08

Iedereen kent ze wel die knijpflessen, handig te gebruiken vell netter dan zo'n blok van 2,5 kg maar wel enorm duur..
Heeft iemand een idee om zo'n blok te smelten en nadien vloeibaar en stbiel te houden?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 04 mar 2008, 08:44

je haalt nu 2 verschillende producten door elkaar heen, volgens mij..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

chef peter

Re: Vloeibare bakboter( margarine)

Bericht door chef peter » 04 mar 2008, 12:52

Carlos schreef:Iedereen kent ze wel die knijpflessen, handig te gebruiken vell netter dan zo'n blok van 2,5 kg maar wel enorm duur..
Heeft iemand een idee om zo'n blok te smelten en nadien vloeibaar en stbiel te houden?
:lol: :lol: :lol:

Carlos

Bericht door Carlos » 04 mar 2008, 18:52

nee, ik bedoel dat je verschillende vetstoffen in handige vloeibare vorm kunt verkrijgen, doet er niet toe welke..
Neem nu margarine, ik zoek een manier om deze na het smelten vloeibaar te houden en stabiel zodat ze zich niet scheidt van het water en nadien even handig en net te gebruiken..

frits-Wesselink

Bericht door frits-Wesselink » 05 mar 2008, 11:56

Wat heel goed werkt is dat je de margarine altijd op een temperatuur boven de 35 graden bewaart, dan blijf hij zeker vloeibaar.
:roll:
Ik denk dat je moet accepteren dat boter opstijft en zoveel werk is het niet om even een pannetje te verwarmen met boter of te clariferen.

Plaats reactie