Zuurstof in het vlees persen

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
chef peter

Zuurstof in het vlees persen

Bericht door chef peter » 22 aug 2007, 23:46

Vandaag een producent van portion control rundvlees gesproken, deze zetten een deze dagen een nieuwe machine op diverse Zuidamerikaanse slacht en snijhuizen.
Het geportioneerde vlees voor de supermarkten word hier onder hoge druk vol zuurstof gepompt, het vlees kleurt dan niet alleen van buiten mooi rood, maar ook de binnenkant zal mooi fel rood worden als het gesneden is. :roll:

Maurits

Bericht door Maurits » 23 aug 2007, 07:22

Goed vlees moet toch een beetje verkleurd zijn.....teken dat het bestorven is toch? Of koop ik nu bij de verkeerde slager :?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

chef peter

Bericht door chef peter » 23 aug 2007, 15:04

Maurits schreef:Goed vlees moet toch een beetje verkleurd zijn.....teken dat het bestorven is toch? Of koop ik nu bij de verkeerde slager :?
Je slaat de spijker op zijn kop :lol: zo denk ik er ook over.
Zon idioot idee kan natuurlijk alleen geboren worden door de vraag gekleurd vlees, mijn biefstukje mag best een beetje blauw van binen zijn, en de buitenkant zelfs bruinig.

Maurits

Bericht door Maurits » 27 aug 2007, 09:30

Peter, ik heb dit weekend een rondleiding gehad op boerderij Lindenhoff (http://www.lindenhoff.nl/), en dat zou je ook wel aanspreken denk ik. Daar maken ze heerlijk vlees van Gasconne koeien en die laten ze 21 dagen rijpen! Ik heb daar carpaccio van gegeten....prachtig doorregen en smaakvol.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

chef peter

Bericht door chef peter » 27 aug 2007, 10:22

Maurits schreef:Peter, ik heb dit weekend een rondleiding gehad op boerderij Lindenhoff (http://www.lindenhoff.nl/), en dat zou je ook wel aanspreken denk ik. Daar maken ze heerlijk vlees van Gasconne koeien en die laten ze 21 dagen rijpen! Ik heb daar carpaccio van gegeten....prachtig doorregen en smaakvol.
Ziet er goed uit, ik ga me informeren, goede tip :idea: .
Bedankt.

Plaats reactie