Droog ijs machine?

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
chef peter

Droog ijs machine?

Bericht door chef peter » 18 aug 2007, 18:16

Het was mij niet bekend, maar op ebay gewoon te koop, een kleine droogijs machine.
Alleesn een cilinder Co2 nodig.

http://item.express.ebay.com/Restaurant ... xpressItem

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 18 aug 2007, 20:00

wat moet ik me voorstellen bij droog ijsmachine?

chef peter

Bericht door chef peter » 18 aug 2007, 20:41

marielle schreef:wat moet ik me voorstellen bij droog ijsmachine?
Wat is droogijs?
Droogijs is koolzuurgas in vaste vorm. De maximumtemperatuur bedraagt – 78,64ºC en de dichtheid 1,56 g/cm³. Droogijs verwijdert bijna tweemaal zoveel warmte per kg als waterijs. Bijkomend voordeel is dat het direct van vaste stof overgaat in een gas, zonder vloeistof te worden – vandaar de term 'droogijs'.

Webmaster
Contacteer:

Droogijs

Bericht door Webmaster » 18 aug 2007, 22:17

Droogijs of koolzuursneeuw is de vaste vorm van koolstofdioxide of CO2.

Droogijs wordt vooral gebruikt om te koelen en, in de theatertechniek, om een laaghangende nevel te maken. Met een normaal rookapparaat komt de nevel verder omhoog dan met droogijs.

De koelcapaciteit van droogijs is meer dan 3 maal hoger dan die van waterijs. Droogijs is dan ook met name geschikt voor plaatsen waar geen energiebron beschikbaar is om lage temperaturen te bereiken.

Droogijs heeft als voordeel dat het van een vaste vorm direct over gaat in gasvorm (sublimatie) onder de standaarddruk. Hierdoor onttrekt het meer warmte aan de omgeving dan wanneer het zou smelten.

Het smelt- en kookpunt ligt op 195 kelvin, wat gelijk is aan -78,15 graden celsius en heeft een dichtheid van 1,98 kg/m³.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogijs
Kokforum.nl : de website voor koks

chef peter

Re: Droogijs

Bericht door chef peter » 18 aug 2007, 22:19

Terry schreef:Droogijs of koolzuursneeuw is de vaste vorm van koolstofdioxide of CO2.

Droogijs wordt vooral gebruikt om te koelen en, in de theatertechniek, om een laaghangende nevel te maken. Met een normaal rookapparaat komt de nevel verder omhoog dan met droogijs.

De koelcapaciteit van droogijs is meer dan 3 maal hoger dan die van waterijs. Droogijs is dan ook met name geschikt voor plaatsen waar geen energiebron beschikbaar is om lage temperaturen te bereiken.

Droogijs heeft als voordeel dat het van een vaste vorm direct over gaat in gasvorm (sublimatie) onder de standaarddruk. Hierdoor onttrekt het meer warmte aan de omgeving dan wanneer het zou smelten.

Het smelt- en kookpunt ligt op 195 kelvin, wat gelijk is aan -78,15 graden celsius en heeft een dichtheid van 1,98 kg/m³.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Droogijs
hee ik zie onregelmatig heden in de informatie, ik heb het van een leverancier gepikt die info, kleinigheidje :lol:

Plaats reactie