Nieuw boek "puur smaak"

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Faber

Nieuw boek "puur smaak"

Bericht door Faber » 14 nov 2011, 01:08

Hierbij introduceer ik mijn nieuwe boek Puur Smaak.

Dit boek bestaat uit 2 delen, in deel 1 schrijf ik over smaak in het algemeen. Een aantal gerenommeerde Horeca leveranciers zoals, Lindenhoff, Vanilla Venture, Jan van As, Bourgondisch Lifestyle en crème de la crème uit België schrijven over hun succes, kwaliteit en ambacht.

Voor deel 2 moet men het boek omdraaien. Echter in dit deel schrijf ik over de gevaren van een aantal additieven/E-nummers. Inclusief een verslag en experiment gedaan door Ed Gunneweg van http://www.aspartaam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Boek is vanaf heden te bestellen voor € 12,50 bij o,à http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... 4011679012

Joo-suf

Re: Nieuw boek "puur smaak"

Bericht door Joo-suf » 25 feb 2012, 12:44

Beste meneer Faber,

Ik ben een student aan de Fontys hogeschool en studeer hier voor de opleiding leraar Horeca, Toerisme en Voeding.
Nu zit ik in mijn laatste jaar van de opleiding en ga ik afstuderen.
Hier heb ik zelf een opdracht voor verzonnen en moet hier voor verschillende onderdelen voor schrijven: Onderzoek, workshop en ethisch dilemma.
Nu is mijn hoofdvraag voor alle onderdelen "Hebben kleuren (kleurstoffen) en de verschillende structuren invloed op het eetgedrag".
Nu ben ik hier voor literatuur aan het zoeken wat erg moeizaam gaat.

Nu zie ik hier dat u er een boek over ondermeer E-nummers heb geschreven ben erg benieuwd naar dit boek! Wat er allemaal instaat, of er informatie over kleurstoffen instaat en hoe u aan de informatie bent gekomen.

Hoop dan ook van harte dat u mijn verder kan helpen met informatie, documentatie die ik voor mijn onderzoek kan gebruiken of anderen tips hebben in welke boeken ik kan gaan zoeken.

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken en u moeite.

Met vriendelijke groet,
Joost Opdenoordt

Faber

Re: Nieuw boek "puur smaak"

Bericht door Faber » 10 mei 2012, 21:35

Beste Joost Opdenoordt,

Volgens mij hebben kleurstoffen geen invloed omtrent het eetgedrag. Wel is bekend dat kleurstoffen voornamelijk voor de jongere generatie negatief invloed kan hebben. Hiermee kan men bedoelen het verergeren van ADHD. Teveel kleurstoffen zijn slecht voor het menselijk lichaam.

Met vriendelijke groet,

Roy Faber

Plaats reactie