Le Cordon Blue – Handboek Kooktechnieken

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
sup4plex

Le Cordon Blue – Handboek Kooktechnieken

Bericht door sup4plex » 14 jun 2011, 13:41

Hallo,

Ik begin net een beetje met echt te koken. Ik heb al wel een paar jaar in mijn studentenhuis gekookt, maar dat was meer groentepakketje+potje saus+ gedroogde pasta. Nu ben ik op zoek naar een kookboek die mij verder kan helpen.

De meeste kookboeken die ik heb gevonden zijn gericht op het geven van recepten, maar ik wil leren koken en niet alleen een recept volgen. Na rond gezocht te hebben op internet kwam ik het volgende kookboek tegen: 'Le Cordon Blue – Handboek Kooktechnieken'. De beschrijving van het boek sprak mij aan, maar vraag toch graag nog advies aan jullie.

Is dit een goed kookboek voor een beginnend hobbykok? Of kan ik toch beter een boek kopen met veel recepten en daar ervaring mee opdoen?
Of is er ondertussen een beter boek op de markt die mij de kooktechnieken kan bijbrengen?

Ik hoor het graag van jullie :D

hobbybob

Re: Le Cordon Blue – Handboek Kooktechnieken

Bericht door hobbybob » 17 jun 2011, 11:13

Dit boek is heel goed boek om te kopen. Er staan veel basistechnieken in. Je zult zien dat je dit boek heel lang blijft gebruiken, in tegenstelling tot sommige 'receptenboeken' die trendgevoelig zijn.

Succes

sup4plex

Re: Le Cordon Blue – Handboek Kooktechnieken

Bericht door sup4plex » 21 jun 2011, 12:19

Bedankt voor de reactie.

Ik heb vorige week het boek gekocht voor 22,50 euro. Erg mooie prijs voor een boek met harde kaft, dik papier en heel veel mooie fotos. Kortom de eerste induk is gelijk goed.
Komende tijd zal blijken of de inhoud net zo goed is. :D

Plaats reactie