De relatie tussen voeding en gezondheid

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
berexstone

De relatie tussen voeding en gezondheid

Bericht door berexstone » 02 dec 2010, 14:06

TITEL : "Over zinneprikkelende oesters en verslavende chocolade"
AUTEUR : Eric de Maerteleire
UITGEVERIJ : Roularta
PRIJS : € 24,90

Op basis van zijn jarenlange ervaring schreef Eric de Maerteleire dit boek, waarin de meest gestelde vragen over de relatie tussen voeding en gezondheid zijn opgenomen. Het was de auteur immers al opgevallen dat heel veel vragen terugkeerden, waardoor de indruk ontstond dat de antwoorden tekortschoten. Dit wordt hier verholpen.
De schrijver verzoent wetenschappelijke kennis met grote begrijpelijkheid. Eric de Marteleire studeerde af als bio-ingenieur en is nu hoofd van het Gents (B) Stadslaboratorium. Beroepshalve analyseert hij dagelijks voedingsmiddelen. Daaruit ontstond zijn passie voor de relatie tussen voeding en gezondheid. Vragen zoals "mogen mensen met jicht tomaten eten?", of, "is een microwave veilig?", of, "Bestaan er voedingsmiddelen met een sterk antikanker-effect?", of, "Zijn er producten die remmend werken op de ziekte van Alzheimer of Parkinson?", of, "Of op osteoporose?", zijn een greep uit de vele vragen die in dit boek aan bod komen.

kookpunt

Re: De relatie tussen voeding en gezondheid

Bericht door kookpunt » 13 dec 2010, 17:17

klinkt als een interessant boek vol met wetenschappelijk onderbouwde weetjes. ik denk dat het boek me wel zou bevallen.
ik ben persoonlijk ook geïnteresseerd wat voor effect eten kan hebben op je gemoedstoestand e.d.
of het uit kan maken voor een relatie wat je elkaar voorschoteld. misschien beetje raar gedacht, maar men zegt niet voor niets liefde gaat door de maag.

Scoc

Re: De relatie tussen voeding en gezondheid

Bericht door Scoc » 14 dec 2010, 14:21

Dit heb ik gevraagd aan de kerstman :)

Plaats reactie