Bier en Gastronomie

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
berexstone

Bier en Gastronomie

Bericht door berexstone » 02 dec 2010, 13:42

Titel : "Bier en Gastronomie"
Auteur : Alain Coninx
Uitgeverij : Linkeroever Uitgevers
Boek : 86 pagina's, gebonden
ISBN : 978 90 5720 376 3
Prijs : € 19,95

Nog nooit zag ik bier zo mooi, zo aantrekkelijk en zo sexy gefotografeerd als voor dit boek van Alain Coninx. 9 topchefs, gedreven door terroir, vertellen er hun verhaal.
Nee, bier hoort niet exclusief thuis aan de toog. België kent heel wat bijzondere bieren met uitermate goede tafelmanieren. Onze grote chefs weten dat natuurlijk al heel lang en zij doen dan ook geen bier in het obligate sausje, maar serveren het bij hun mooie gerechten. Wout Bru, Sang Hoon, Gert de Mangeleer, JONNIE BOER, SERGIO HERMAN, Stefaan Couttenye, Alex Clevers, ERIK VAN LOO en EDWIN VINKE geven hier recepten weg waar je haast van achterover valt. De foto's van Frank Croes maken van dit boek een onwaarschijnlijk pareltje en de vertelkunst van alain doen je ermee op de bank verdwijnen voor heel wat aangenamae uurtjes leesplezier. Hoe dan ook is het daarna rennen naar de kelder en de keuken om het zelf eens te proberen. Je kunt dat heel 'cheffie' opvatten, of heel simpel: met een goed glas bier bij het juiste stukje artisanale kaas. Beide geneugten komen in dit boek aan bod.

Amazingtruffle
Contacteer:

Re: Bier en Gastronomie

Bericht door Amazingtruffle » 04 dec 2010, 10:49

Mooie tip!
Heb m besteld!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Pluter

Bericht door Pluter » 04 dec 2010, 22:58

Goedzo truffel!
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

kok_jeroen

Bericht door kok_jeroen » 10 dec 2010, 16:12

Dat klinkt als een erg intrigerend boek! Ga het ook bestellen want wil die wel in mijn boekenrek hebben staan pronken.. en dat ik zelf natuurlijk met de gerechten kan pronken :lol:

Plaats reactie