op zoek naar leerboek over vlees

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
niels1306

op zoek naar leerboek over vlees

Bericht door niels1306 » 26 mar 2010, 02:03

Hallo allen,

Ik heb veel plezier in de keuken en heb al een aantal fijne boeken hier gevonden die me goed hebben geholpen om te snappen wat ik doe en moet doen.

Kookboeken heb ik en inspiratie om wat lekkers te maken ook.
Alleen zou ik graag wat beter willen snappen welke stukken vlees waar vandaan komen. Her en der vind ik een omschrijving en in larousse vind ik informatie over verschillende snedes. Maar ik ben op zoek naar een boek die er wat verder op in gaat. Welk stuk vlees komt waar vandaan, hoe heet het, wat kan je er mee, stel ik heb een mooie lamsbout wat is een goede manier om hem te ontbenen en allemaal van zulke dingen?

De slager waar ik mijn lekkere stukken vlees haal heb ik er om gevraagd of om een naam van een lesboek of iets in die zin, maar het vlees is beter dan de sociale vaardigheden.

Hebben jullie een boek wat hier op in gaat? Of een tip waar ik kan zoeken?

Op het forum kwam ik al een postersite tegen met wat posters met mooie afbeeldingen en namen van rund en varken, maar ik wil er echt wat over leren om meer te snappen wat ik doe.

Alvast bedankt!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: op zoek naar leerboek over vlees

Bericht door Leo » 26 mar 2010, 15:52

"Het fijne van vlees", vind ik wel een mooi boek
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Bergen

Bericht door Bergen » 28 mar 2010, 12:45

Het fijne van vlees is helaas niet meer te krijgen. Alleen tweede hands.

Wat is jullie mening over Stephan Reynaud?

niels1306

Bericht door niels1306 » 28 mar 2010, 12:51

Boeken lopen bij mij meer risico dan bij anderen denk ik, dus voor mij geeft het niet als ze tweede hands zijn.
Ik heb zojuist het fijne van vlees besteld. De beschrijving zag er veel belovend uit.
Bedankt voor die tip!

De boeken van Stephane Reynaud zag ik ook staan bij het zoeken naar boeken over vlees. Van het varken en dergelijke. Het zag er ook interessant uit, maar meer gericht op 1 dier en de omschrijving trok me minder aan.
Geven die boeken veel informatie? En dan bedoel ik met name informatie over het vlees, het recepten gedeelte is minder belangrijk voor me.

niels1306

Bericht door niels1306 » 01 apr 2010, 07:04

Ik heb zojuist het boek het fijne van vlees binnen. Het is een prachtig boek, maar het is meer een receptenboek. Heerlijke recepten en een mooie aanvulling aan mijn collectie, maar helaas niet wat ik zocht.

Weet iemand een ander boek wat echt op vlees in gaat en dan niet al recepten boek maar als achtergrond informatie over vlees?

lengels

Bericht door lengels » 13 nov 2015, 20:50

Hoi Niels,
Ik vroeg me af of je inmiddels na 5 jaar een goed boek hebt gevonden met erin verwerkt waar welk stukje vlees vandaan komt?
Ik hoor het graag!

Plaats reactie