The Taste Signature - Thornton D Mustard

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Jordy

The Taste Signature - Thornton D Mustard

Bericht door Jordy » 05 mar 2010, 15:22

Deze titel heb ik apart bij de schrijver zelf moeten kopen...
het is een heel dun boekje met net 125 pagina's.

Het gaat niet over koken, maar hoe smaak groeit, en de emotionele reacties bij smaakeigenschappen.
Sommige punten gaan verder dan welke je kunt vinden in de Fat Duck Cookbook (achterin) bijvoorbeeld.

Misschien vind niet iedereen hier dat interessant, of zijn sommige er al heel ver mee, maar het geeft in vrij duidelijke taal weer
waarom iets zou kunnen werken of niet...Dit kan wellicht erg interessant zijn voor cateraars?

berexstone

Re: The Taste Signature - Thornton D Mustard

Bericht door berexstone » 05 mar 2010, 16:34

Lijkt me een héél interessant boek...en zal het zeker proberen te vinden. Bedankt!

Jordy

Bericht door Jordy » 08 mar 2010, 09:48

anytime :-)

dit is hun site trouwens: http://www.marketingclinic.com/book.html" onclick="window.open(this.href);return false;

het is wel heel erg gebaseerd op merken als Mars en dergelijke.. echt de snackindustrie, maar het is wel heel duidelijk waarom iets werkt en niet, en wat het doet.

Dit is ook hetgeen wat Heston Blumenthal doet, maar dan in de gastronomie. Erg interessant!

berexstone

Bericht door berexstone » 08 mar 2010, 13:51

Hi Jordy,
Ik heb bij het forum 'produkten en warenkennis' een stukje geschreven dat heet : "smart foods" en nano-technology. Dat gaat over snacks en convenience foods en hun toekomst. Er staan een paar links bij voor meer (wetenschappelijke) informatie.

Jordy

Bericht door Jordy » 09 mar 2010, 11:24

berexstone schreef:Hi Jordy,
Ik heb bij het forum 'produkten en warenkennis' een stukje geschreven dat heet : "smart foods" en nano-technology. Dat gaat over snacks en convenience foods en hun toekomst. Er staan een paar links bij voor meer (wetenschappelijke) informatie.
heel vet! ik ga eens kijken!

(ik wilde daarmee na mijn studie ook wat mee doen namelijk..erg tof!)

Plaats reactie