Het Diner

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Het Diner

Bericht door Leo » 09 aug 2009, 13:47

Afbeelding
Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen, dingen waar mensen tijdens etentjes over praten: werk, de laatste films, de oorlog in Irak, vakantieplannen, et cetera. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen.

De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen, Michel en Rick, hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee in Opsporing verzocht vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Twee mannen, twee vrouwen, twee zoons ­– wie durft een beslissing te nemen over de toekomst van zijn eigen kind? Wat het nog ingewikkelder maakt is dat de vader van een van de jongens de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is.

Het diner is de weergaloze en ambitieuze nieuwe roman van Herman Koch, waarin de vraag centraal staat in hoeverre je als ouder verantwoordelijk bent voor de daden van je eigen kind. In soepel proza schotelt Koch de lezer een bloedstollend verhaal voor dat zich binnen de tijdsspanne van een avond voltrekt. Een roman met de tragiek van de film Festen – heel menselijk en onafwendbaar op het noodlot afstevenend.

Iemand al gelezen?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Daan

Re: Het Diner

Bericht door Daan » 14 okt 2009, 19:07

een leuk boek om te lezen.
Ik heb het met plezier gelezen, gaat meer om de sfeer dan om het eten.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 14 okt 2009, 22:16

ben benieuwd,ik heb m ook,ga m volgende week lekker lezen in turkije 8)
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 06 nov 2009, 08:59

Ik heb het geprobeerd...maar ik kom niet verder dan een paar hoofdstukken.
Vond het vreselijk saai.
Misschien moet je doorlezen...maar ik had er geen trek in.
www.koksforum.nl

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 06 nov 2009, 09:39

ik heb m wel uitgelezen,maar het kon me ook niet heel erg boeien/..beetje een tegenvaller..

Plaats reactie