Ad Hoc At Home - nieuwe Thomas Keller

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Maurits

Ad Hoc At Home - nieuwe Thomas Keller

Bericht door Maurits » 18 jun 2009, 22:56

Er komt een nieuwe Keller aan, preorder beschikbaar bij Amazon. Het is een thuiskookboek, wellicht leuk voor Americanofiele huismussen:
Afbeelding
"In the book every home cook has been waiting for, the revered Thomas Keller turns his imagination to the American comfort foods closest to his heart—flaky biscuits, chicken pot pies, New England clam bakes, and cherry pies so delicious and redolent of childhood that they give Proust's madeleines a run for their money. Keller, whose restaurants The French Laundry in Yountville, California, and Per Se in New York have revolutionized American haute cuisine, is equally adept at turning out simpler fare. In Ad Hoc at Home—a cookbook inspired by the menu of his casual restaurant Ad Hoc in Yountville—he showcases more than 200 recipes for family-style meals. This is Keller at his most playful, serving up such truck-stop classics as Potato Hash with Bacon and Melted Onions and grilled-cheese sandwiches, and heartier fare including beef Stroganoff and roasted spring leg of lamb. In fun, full-color photographs, the great chef gives step-by-step lessons in kitchen basics— here is Keller teaching how to perfectly shape a basic hamburger, truss a chicken, or dress a salad. Best of all, where Keller’s previous best-selling cookbooks were for the ambitious advanced cook, Ad Hoc at Home is filled with quicker and easier recipes that will be embraced by both kitchen novices and more experienced cooks who want the ultimate recipes for American comfort-food classics."
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Re: Ad Hoc At Home - nieuwe Thomas Keller

Bericht door Cees Timmerman » 19 jun 2009, 07:06

Ohhh, de perfecte hashbrown met bacon en uien, het perfecte ontbijt. Alle Americain classics ontrafeld, ik kan haast niet wachten.
Hoop dat deze net uitkomt voor de BBQ Maurits, dan kan het niet meer stuk.

Maurits

Bericht door Maurits » 19 jun 2009, 07:43

Er staat nog geen release date op Amazon, dus het zal wel pas einde van het jaar worden :(

Dan moeten we de BBQ maar op een andere manier pimpen....Wat dacht je van pulled pork!

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 19 jun 2009, 12:24

Een vriendin is in het bezit van"the Elvis cookbook". Daar staan wel wat opwekkende recepten in, sandwiches driedubbel belegd met peanutbutter, mayonaise en banaan of zo, gewoon lekker.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 13 sep 2009, 10:30

Ik zag net op amazon.uk een release date: 1november

culinairezaken
Contacteer:

Bericht door culinairezaken » 13 sep 2009, 11:23

ik kan heel erg in de war zijn hoor, maar ligt hij niet al bij de hanos?
Als het er uitziet als een eend, klinkt als een eend en beweegt als een eend, dan moet het waarschijnlijk iets langer op de grill.

Maurits

Bericht door Maurits » 13 sep 2009, 19:03

Dat zou vreemd zijn, zag je niet Under Pressure van hem liggen? Hetzelfde boekformaat.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 13 sep 2009, 19:35

Lijkt me idd heel stug. Als het boek in het land van herkomst (USA) nog niet in de wikels ligt, hoe kan het dan wel bij de HANOS liggen? Ik denk dus dat je je vergist.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 25 okt 2009, 08:49

Is nu uit. Heb hem zojuist besteld op amazon.uk, waarschijnlijk wo of do binnen, ik ben benieuwd.

Maurits

Bericht door Maurits » 25 okt 2009, 19:09

spannend, laat weten wat je ervan vindt. Dan besluit ik of ik 'em ga scoren :D . BTW, ik heb de goedkope uitgave gekocht van het Fat Duck kookboek, voor 30 euro!!!!. Het is een hardback met dezelfde parelmoeren pagina's als de originele. Echt een schijntje dat boek. kopen kopen kopen!!!!

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 25 okt 2009, 23:07

Maurits schreef:spannend, laat weten wat je ervan vindt. Dan besluit ik of ik 'em ga scoren :D . BTW, ik heb de goedkope uitgave gekocht van het Fat Duck kookboek, voor 30 euro!!!!. Het is een hardback met dezelfde parelmoeren pagina's als de originele. Echt een schijntje dat boek. kopen kopen kopen!!!!

Das niet gek die fat duck! ad hoc, is een nieuwe voor mijn verlanglijst :)
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 okt 2009, 14:37

Ad hoc is dus ook een restaurant van halfgod Thomas Keller in Yountville CA, hetzelfde dorp waar ook de French Laundry zich bevindt. Het is een restaurant met meer casual everyday cooking in tegenstelling tot zijn andere resto's.
Toch weer een heel mooi boek, mooi uitgevoerd in dezelfde stijl als zijn andere boeken (zelfde formaat ook, zo'n irritant boek waar je kast niet diep genoeg voor is). Wel weer een must voor de Thomas Keller fans en Americanofielen.
En zeg nou zelf, voor de prijs van 27 pound sterling hoef je het niet te laten. Ik schat dat het in de Nederlandse boekhandel een eurootje of 80/90 gaat kosten. Vorige week was de Britse pond €1,10. Dus da's €30,-, geen geld.

mamm13

Bericht door mamm13 » 25 nov 2009, 13:16

heb hem onlangs uit Amerika meegenomen. niet slecht , staan lekkere recepten in. zaken worden vrij helder uitgelegd, handige tips, staan een paar slordige fouten in (zie in deze ook enkele van de commentaren op amazon.com), behoorlijk amerikaans. in de volgorde qua aflopende moeilijkheidsgraad is het (sous vide even uitgezonderd) is het : 1) French Laundry; 2) Bouchon en 3) Ad Hoc.

twee andere kookboeken overigens ook meegenomen en zeer, zeer de moeite waard: "Chanterelle" en van "Morimoto: the new art of Japanese cooking".
beiden m.i. overigens niet voor beginnelingen, maar verder: goed, duidelijk en makkelijk te volgen

Plaats reactie