Wat zit er in uw eten?

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Wat zit er in uw eten?

Bericht door Leo » 08 apr 2009, 08:07

Wat zit er in uw eten?

De gids die u alerter maakt op al die E-nummers
Afbeelding
De gids "Wat zit er in uw eten?" ISBN 97.89.0777.88.288, € 9.90, kan besteld worden bij de boekwinkel bij u om de hoek of via deze website. Bij de boekwinkel hoeft u alleen het hierbovenstaande ISBN-nummer op de geven, dan kan het voor u besteld worden bij Centraal boekhuis. Via onze website komen er wel portokosten bij.

Het gidsje is handzaam opgemaakt in pocketformaat zodat iedereen het bij zich kan hebben tijdens het boodschappen doen. De E-nummers staan opgesomd met een uitleg en wat ze in het menselijk lichaam kunnen veroorzaken. Groen is oké, oranje is oppassen en rood is absoluut vermijden. De meeste E-nummers staan in het rood. Achter in het gidsje staan de namen ook nog eens op alfabet en direct ook al in groen/oranje/rood.

Men trekt in twijfel dat giftige ingrediënten door de autoriteiten toegestaan zouden worden en dat is best vreemd: waar beslissingen van de overheid bij voortduring bekritiseerd worden, is er opeens grenzeloos vertrouwen als het om onze voeding gaat?
Het bestuderen van etiketten en verpakkingen levert een schat aan informatie, zodra men kan opzoeken wat de toevoegingen betekenen.

------------------------
Heb hem vandaag binnen gekregen. Kost niet zoveel, maar stond bom-vol met info!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

buufje

Re: Wat zit er in uw eten?

Bericht door buufje » 16 apr 2009, 21:50

Dit boekje heb ik ook en ik heb er al heel vaak in zitten lezen, een waarschuwing is echter wel op zijn plaats.

bepaalde stoffen zitten werkelijk overal in en het is ondoenlijk om die stof echt te vermijden.
ik heb dit geprobeerd maar werd er helemaal gek van, kon werkelijk mijn kasten helemaal leegmaken,

gr'
buufje
francis
Een dag niet lekker gegeten, is een dag niet geleefd.

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 02 jun 2009, 18:27

heb m ook aangeschaft.
voelde me lichtelijk getild voor 10 eurie en dan zo'n foldertje krijgen.
Bijna alles is slecht voor je, zal best, maar nergens staat genoemd welke hoeveelheden je naar binnen moet werken voor je dood gaat.

informatief, dat wel
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 03 jun 2009, 09:28

Ja, 10 euro idd veel. (las ook dat het eigenlijk uit het frans is overgenomen). Maar goed, de info is wel interresant.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 04 jun 2009, 12:55

Als je dit boekje hebt gelezen drink je nooit meer cola light

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 04 jun 2009, 13:46

wat dacht je van filet america uit je de supermarkt.... :shock:

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 06 jun 2009, 10:45

Marielle schreef:wat dacht je van filet america uit je de supermarkt.... :shock:
ik blijf uit principe uit de buurt van sterk gekruid rauw vlees.... :|
I love defenseless animals, especially in a good gravy

berexstone

Bericht door berexstone » 08 nov 2009, 15:22

ik ga het boek zeker bestellen. In 1978 kocht ik al eens een boekje bij de Slegte dat heette "Voedsel in Nederland" (en een boekje "Dranken in Nederland"). Alles wat er in stond is uitgekomen.
In 2006 kocht ik "The Great Food Gamble" door BBC / Times journalist John Humphreys. Over bodybuilder kippen, antibiotica zalm, het farmen van vis (o.a. de toename van oogafwijkingen bij zuigelingen en peuters door één van de toevoegingen bij gefarmde zalm), rund- en varkensvlees, groenten (ook bio, eco en duurzaam) en veel meer.
In 2008 kwam "Swindled" uit, geschreven door Bee Wilson. Over hoe ons voedsel sinds 1790 stelselmatig als gevolg van winstbejag om zeep geholpen is. Hoe het kan dat de meeste olijfolie iets anders is terwijl het toch op het etiket staat, hoe diet coke verboden werd en twee maanden later weer opnieuw in de handel kwam na een andere (net zo gevaarlijke) zoetstof toe te voegen, de super oplichterij met basmati rijst, snoepjes van vroeger tot nu, waarom er iedere keer dezelfde babysterfte is in China als gevolg van melk. En veel meer. En de geschiedenis van toevoegingen...
Al dit soort boeken zijn (letterlijk) van levensbelang !

berexstone

Bericht door berexstone » 08 nov 2009, 15:24

Iemand nog een lekkere kerstkalkoen ?

Plaats reactie