culinary artistry/the flavour bible

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
Cees Timmerman
Contacteer:

culinary artistry/the flavour bible

Bericht door Cees Timmerman » 14 nov 2008, 23:54

Voor de fans van culinary artistry: het nieuwe boek van de onvolprezen Andrew Dornenburg en Karen Page is uit: the flavour bible. Dit boek gaat verder waar culinary stopt. Een geweldige info bron, nog uitgebreider dan culinary en moderner.
Gescoord op buchgourmet.com voor €34,90 ex €9,90 verzendkosten.
In januari ga ik naar the Flemish Primitives (zie culinaire workshops) waar Andrew Dornenburg 1 van de sprekers is.
Als ik de kans krijg ga ikhem eens mededelen dat die boeken die hij schrijft echt geweldig zijn. Wat een naslagwerk, top.

Maurits

Re: culinary artistry/the flavour bible

Bericht door Maurits » 11 mei 2009, 08:22

Cees, is the flavor bible echt nuttig als je culinary artistry al hebt?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 11 mei 2009, 12:28

Ik vindt van wel. En de schrijvers vinden dat zeker. Zij verdedigen de aanschaf van de flavour bible met het volgende: culinary artistry is zeker 10 jaar geleden geschreven, de inzichten, trends en smaken veranderen in een decennium. Verder staan er veel ingrediënten in die niet in culinary artistry te vinden zijn. Zie m.i. de flavour bible als een update en een uitbreiding. Op de Flemish Primitives in Brugge spraken zij ook over foodpairings, een "wetenschap" die ten tijde van het schrijven van c.a. nog niet in beeld was en die ze wel hebben meegenomen in de flavour bible.
Ik zeg dus: kopen dat boekie.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 11 mei 2009, 14:49

Dit is idd een mooi boek. Kende de andere eigenlijk niet. Maar via amazon kost het rond de 20 euro geloof ik.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 19 aug 2009, 08:14

Cees Timmerman schreef:Ik vindt van wel. En de schrijvers vinden dat zeker. Zij verdedigen de aanschaf van de flavour bible met het volgende: culinary artistry is zeker 10 jaar geleden geschreven, de inzichten, trends en smaken veranderen in een decennium. Verder staan er veel ingrediënten in die niet in culinary artistry te vinden zijn. Zie m.i. de flavour bible als een update en een uitbreiding. Op de Flemish Primitives in Brugge spraken zij ook over foodpairings, een "wetenschap" die ten tijde van het schrijven van c.a. nog niet in beeld was en die ze wel hebben meegenomen in de flavour bible.
Ik zeg dus: kopen dat boekie.
Nou Cees, ik heb ze eindelijk binnen de Flavor Bible en What to drink with what you eat. En idd, ze zijn erg de moeite waard, lekker makkelijk om naar te grijpen voor inspiratie. En ze kosten een habbekrats met die slappe dollar.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 19 aug 2009, 08:24

Mijn enige boeken die beduimeld zijn door dagelijks gebruik.

jeroen81

Bericht door jeroen81 » 31 aug 2009, 23:02

Ik heb zelf bij The Fat duck gewerkt en ga de boeken zeker bestellen, ben erg benieuwd naar de uitleg en ga ook zeker naar The Flemish Primitives ( waarvan ook een boek is).

dalanaustet
Contacteer:

Bericht door dalanaustet » 26 sep 2009, 10:12

Beide net binnen, dank voor de tip ! Zeer handig in dagelijks gebruik.

Plaats reactie