kookboeken

waarbij recente en niet recente boeken aan bod komen
Plaats reactie
deguerfti
Contacteer:

kookboeken

Bericht door deguerfti » 28 jul 2008, 15:29

dag iedereen

ik heb 1 hobby buiten koken en dat zijn kookboeken verzamelen , hier in belgie komen er erwekelijks uit maar bijna geen enkele zijn de moeite waard .
nu ik ben al op zoek geweest op het net maar daar is precies ook geen vlaamse of nederlandse talige site die degelijke kookboeken verkoopt.
kan me iemand op weg helpen of heb je zelf een boek staan op je boekenplank waar je van zegt dat is nu de moeite ,geef me dan even het isbn nr .
zodat ik hem kan bestellen.het mogen nederlandstalige, franstalig of engelse kookboeken zijn van over heel de wereld.

mijn laatste recente aankoop is l'air du temps van sang hoon degeimbre kost 90 euro is absoluut de moeite is van het begin tot het einde zijn geld waard .mooie stijl mooie foto's en heel veel duidelijke achtergrond informatie .echt top isbn 2960048768

GEGROET
KARIM

marcin
Contacteer:

Re: kookboeken

Bericht door marcin » 28 jul 2008, 17:25

wel eens bij book for cooks geweest in nottinghill in london,

http://www.booksforcooks.com/

duizenden kookboeken, je koopt je helemaal arm

ben er verschillende keren geweest en iedere keer merk je weer dat je meer wilt kopen dan je kunt dragen

:wink:
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

sjaak

Bericht door sjaak » 28 jul 2008, 21:03

http://www.kookboekhandel.com/

en voor engelse boeken zeker amazon US scheelt heel veel $ met de huidige wisselkoers

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 jul 2008, 08:56

Marcin heeft gelijk, books for cooks is heaven. Tís wel in London en een hoop gesjouw met die zware boeken, maar er zijn weinig dingen leuker als op underground station Notting Hill uit te stappen, en over de Portobello market naar dat mooie winkeltje toe te wandelen (ongeveer aan het einde van de markt rechtsaf, de straat heet Blenheim Cresent_. Wat dichter bij huis is buchgourmet in Keulen. Ik denk nog meer keus als books for cooks en goedkoper (kijk op buchgourmet.com). Amazon is top voor boeken van amerikaanse chefs (ivm de dollarkoers)maar let op: Europese kookboeken zijn vaak weer duurder. Groot voordeel van buchgourmet: je hebt ze binnen 3 werkdagen in huis. Bij amazon duurt het soms veel langer. Bij books for cooks moet je alleen Engelstalige boeken kopen, Franse en Spaanse zijn erg duur. Naar mijn idee is buchgourmet de beste optie maar als je toch in London bent, lekker eten in toptenten en naar books for cooks.

Maurits

Bericht door Maurits » 26 jul 2010, 08:12

marcin schreef: http://www.booksforcooks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook geweest, maar vond het een beetje tegenvallen (te weinig ingewanden boeken :) ). Misschien had ik er meer van verwacht. Bij de Foyles (Engelse Scheltema) op Shaftbury street hadden ze ook een grote collectie.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 26 jul 2010, 13:07

Verkeerde studie gekozen Maurits. Je had patholoog anatoom moeten worden, lekker heel de dag rotzooien met ingewanden in the stiff palace, ideale baan voor jouw lijkt me. :wink:

Maurits

Bericht door Maurits » 27 jul 2010, 07:32

Cees Timmerman schreef:Verkeerde studie gekozen Maurits. Je had patholoog anatoom moeten worden, lekker heel de dag rotzooien met ingewanden in the stiff palace, ideale baan voor jouw lijkt me. :wink:
:lol:

Mensenvlees, hoe zou dat smaken :? ? Er is overigens wel een soort van kookboek voor mensenvlees, check: http://www.amazon.com/Human-Cuisine-Ken ... 231&sr=8-1" onclick="window.open(this.href);return false;
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 27 jul 2010, 09:07

Ik ga ermee aan de gang, jij bent de eerste die mijn ' alvleesklier gegaard in eigen vet ' mag proeven.

berexstone

Bericht door berexstone » 29 jul 2010, 14:39

Maurits schreef:
Cees Timmerman schreef:Verkeerde studie gekozen Maurits. Je had patholoog anatoom moeten worden, lekker heel de dag rotzooien met ingewanden in the stiff palace, ideale baan voor jouw lijkt me. :wink:
:lol:

Mensenvlees, hoe zou dat smaken :? ? Er is overigens wel een soort van kookboek voor mensenvlees, check: http://www.amazon.com/Human-Cuisine-Ken ... 231&sr=8-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt! Ik neem het overal mee naar toe, ook op reis. Heb het altijd naast m'n snijplank liggen...

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 01 aug 2010, 13:31

In Antwerpen, in de Volkstraat, vlakbij het Tropisch Instituut is ook een winkel met alleen kookboeken. Ik weet het huisnummer niet, maar de Volkstraat is amper 500 m lang.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 01 aug 2010, 17:54

De zaak heet Mollet, volksstraat 9, een paar 100 meter lopen van die geweldige winkel van Dries van Noten

KNL

Bericht door KNL » 01 aug 2010, 22:23

Cees Timmerman schreef:De zaak heet Mollet, volksstraat 9, een paar 100 meter lopen van die geweldige winkel van Dries van Noten
dries van noten?

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 11 aug 2010, 16:24

dries van noten?
Je weet wel, dat is die textielhandelaar die z'n spullen haalt in Indische sweatshops, er eigen kaartjes aanhangt en ze dan voor het duizendvoudige exporteert naar New York.

Sashadeboer
Contacteer:

Bericht door Sashadeboer » 06 jan 2018, 11:54

Weet iemand of die winkel in antwerpen er nog zit? Ik ga er binnenkort naar toe en leek me wel een goed uitstapje, als het van mijn vrouw mag in ieder geval.

Plaats reactie