Freelance

Hier kunt u uw advertentie plaatsen. Bekijk eerst het voorbeeld en de regels.
Plaats reactie
CFCF

Freelance

Bericht door CFCF » 28 sep 2008, 11:24

Goede middag people,

Graag wil ik als freelancer werken. Uitdagender dan de sleur waar ik in zit in loondienst.
Alleen weet ik nog het fijne er niet van. Het klinkt wel allemaal aantrekkelijk maar zit nog met een hoop vragen. Zekerheid, belasting, financieel etc...

Heeft iemand info, site's, ervaringen voor me zodat ik eindelijk de knoop kan doorhakken??

Tnx Greetz, Peter

joost
Contacteer:

Re: Freelance

Bericht door joost » 28 sep 2008, 12:26

Kijk eens op freeks.nl
Daar vind je vast wat je zoekt.
Nee, ondanks dat de naam anders doet vermoeden is het geen website voor kinky sex :lol:

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 28 sep 2008, 13:38

Volgens mij hoeft het in het begin niet zo moeilijk te zijn.

-KVK nummer aanvragen/inschrijven
-Belastingdienst regelen/aanvragen
-Pensioen uitzoeken?

Werk zoeken
- Je eigen netwerk
- tot dat groot genoeg ik kan je je dus inschrijven bij verschillende buro's
- Kookles gegeven op kookstudio's

ben benieuwd wat je allemaal uitvind.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

CFCF

Bericht door CFCF » 29 sep 2008, 14:02

joost schreef:Kijk eens op freeks.nl
Daar vind je vast wat je zoekt.
Nou idd. Met een paar keer doorlinken heb ik nu toch de gewenste voldoening naar info om de knoop door te hakken.
Tnx. Enne... ik zal de ontwikkelingen wel blijven posten...

Greetz, CF (CheF)@yourservice

(meteen een pakkende naam ;) )

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 sep 2008, 19:29

Je moet je wel afvragen of je je het kan permitteren dat je afentoe geen werk hebt. Toen ik zeven jaar geleden voor mezelf begon had ik dat ook weleens, da's soms vervelend. En is het slim in deze ruige economische tijd een vaste baan op te geven?

CFCF

Bericht door CFCF » 29 sep 2008, 20:05

Ja Cees,

Mijn besluit komt toevallig dan samen met juist deze moeilijke tijd. Ik ben zelf nu al een jaar op zoek naar een zelfstandig werkend kok, rechterhand (sous) en leerlingen... Het resultaat> 0!

Ik heb een paar solicitatiebrieven ontvangen maar dat waren mensen /koks die moesten soliciteren ivm lichte handicappen.
Zowieso in deze regio is het verdomd lastig om koks te vinden. Ons partner bedrijf is net uit de penarie en heeft nipt genoeg koks gewerft om te kunnen draaien.
Misschien ligt het wel aan de regio maar aan de andere kant spreek ik andere free lancers die niks te klagen hebben. Grote catering bedrijven, home cooking en noem maar op. En zij prijzen mij het mooie vak van free lance kok aan... In mijn moeilijke tijd als sous-chef (2 jaar) en chef (1 jaar) in de zin van onderbezetting, doorbreken, bedrijf doorstarten en keihard knokken heb ik wel geleerd dat er meer is dan dit. Wat ik al zei, die sleur, waar ik in zit, daar wil ik uit. Ik wil lekker koken. Opdrachtgevers die mij inhuren om te helpen om de kookpuzzel af te maken. Niet keihard knokken elke dag en maar hopen dat het goed komt ivm de onderbezetting. Mijn werkgever houdt geen rekening met het feit dat ik (bijna) niemand in de keuken heb staan en daar door niet makkelijk 130 man a la carte kan draaien. Hoog uit 75!

Ik begrijp dat dat er rustige tijden zijn. Dat is overal. Of ik nou freelance of werk in loondienst. Daarnaast denk ik dat nu juist werk genoeg is.

Enfin... Joost heeft me via de link op weg geholpen om mijn doel te realiseren. Kan beter accountant worden met 100 p/u maar dat ter zijde. :lol:

Greetz, CF

nyana

Bericht door nyana » 01 okt 2013, 11:44

Ben in beginstadium om freelance te gaan werken en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met goede/betrouwbare detacheringsbureau,s in de regio Gelderland ?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 01 okt 2013, 16:35

Probeer de Culinaire Makelaar eens
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie