Demo Peter Goossens @ HorecaLive Brussel

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Niels
Forum Chef
Contacteer:

Demo Peter Goossens @ HorecaLive Brussel

Bericht door Niels » 04 okt 2010, 09:46

Art Of Cooking by Unilever Foodsolutions - Peter Goossens *** & Wout Bru ** tijdens Horeca Life in Tour&Taxis in Brussel

Wie kent deze beurs? Morgen (dinsdag) is de demo van Peter Goossens & Wout Bru. Zijn er meer koksforumers aanwezig?

yrtsap

Re: Demo Peter Goossens @ HorecaLive Brussel

Bericht door yrtsap » 04 okt 2010, 12:35

ja ik.. :mrgreen: maar niet bij de demo denk ik.

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 04 okt 2010, 12:38

Daar aan het werk yrtsap?

Xavier

Bericht door Xavier » 05 okt 2010, 05:35

ik zal er dinsdag zijn,

op de wedstrijd van de meesterkoks :)

http://www.horecalife.be/nl/index.php?hl=evenementen

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 06 okt 2010, 15:26

Blijft toch een aparte belevenis om een chef die je heel hoog acht te horen vertellen dat er niets mis is met saus uit een plakje. Dat bekende koks op TV kwamen met diepvries spinazie of meer van gelijke strekking is van alle tijden, en geef ze is ongelijk, de schoorsteen moet roken.

Wat mij nu alleen opvalt is dat er oprecht in de producten wordt geloofd. Net als of er geen gerecht meer uit de drie sterren keuken kan komen zonder waardevolle bijdrage van de Nestlé en Unilevers van deze wereld.

Ondanks boven omschreven verbazing was de workshop in Brussel over garen van vis en vlees niet onaardig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jan Verhelst, Lotus Root

Afbeelding

dennis steur

Bericht door dennis steur » 06 okt 2010, 16:10

Was zeker niet onaardig. Niet veel nieuws onder de zon, en ik hoop dat al die grote chefs het niet alleen voor het geld doen. In het geval van Yves Mattagne weet ik in ieder geval dat er geen pakjes van Knorr de keuken binnenkomen, hoe mooi zijn foto ook op het pak staat :)

berexstone

Bericht door berexstone » 07 okt 2010, 22:09

Het gaat er niet om dat de "schoorsteen moet roken" het gaat er om dat er mensen komen eten.
Mensen die bij het "Hof van Cleve" al snel met z'n tweeën het equivalent van een flat screen tv uitgeven. Een LED tv van een €uro of 1100 dus.
Vind het altijd leuk, grappig en triest om vakbroeders te horen zeggen..." ja dat ie er niet is, dat moet kunnen"...
Nou, zo werkt het niet.
Want JULLIE ALLEMAAL, NIEMAND UITGEZONDERT, zal dieptriest en diepteleurgesteld zijn als jullie in Spanje, Italië, Denemarken, Londen of Parijs onder andere in dát restaurant zijn, en dat, geeuw, geeuw, slaap, slaap, de chef-eigenaar er niet is...
Ik vond het altijd leuk om ergens te komen als de chef er was.
De contradictie is dat de chefs juist door hun tegenwoordige beeldbuis-, kookboek- en magazine-status voor zichzelf een situatie hebben gecreërd waarbij iedereen die in hun restaurant komt eten ze wilt zien.
Vroeger, zo tot eind jaren zestig, waren ze slimmer in de sterrenkeukens van, toen nog vooral de 'Palace' hotels, daar kreeg je de keuken niet te ziken, wist niemand wie de chef(s) waren. Men ging gewoon in een drie- of tweesterrenrestaurant eten en het moest gewoon goed zijn.
De media, de marketingburo's en de chef-eigenaars hebben gewoon een heel diepe kuil gegraven waar ze nu zelf ingevallen zijn (niet allemaal natuurlijk, er zijn ook nog chefs bij die er wél zijn).
Tja, dat vind ik, maar ja, wie ben ik?

dennis steur

Bericht door dennis steur » 07 okt 2010, 22:29

Ik moet zeggen dat ik me nog als de dag van gisteren kan herinneren dat het dhr. Gagnaire himself was die ons begroette bij onze lunch afspraak in Parijs. Dat was inderdaad een ongelooflijk gevoel om van zo iemand, al is het maar heel even, een persoonlijk momentje te krijgen.

Plaats reactie