Texel culinair

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
kruimeltje

Texel culinair

Bericht door kruimeltje » 07 sep 2010, 18:19

Had ik al vermend dat er van 10 tot 12 september 2010 Texel culinair is.
Ik ga er zeker heen.

Vr.Groet Kruimeltje

Fisc

Re: Texel culinair

Bericht door Fisc » 09 sep 2010, 09:00

Texel Cuinair... Nou zo culinair is het niet hoor. het is gewoon voor veel geld een amuse kopen en het is nog niet eens culinair ook. de simpelste dingen zijn er al altijd zoals kippenvleugeltjes en appeltaart en zo nog veel meer. dat is niet echt culinair. trouwens het is meer een feest van het dorp de koog want iedereen uit de koog doet mee maar van de rest van het eiland maar 1 of 2 altijd. het is wel gezellig altijd maar voor het eten is het niet echt de moeite waard om naar toe te gaan.

kruimeltje

Bericht door kruimeltje » 09 sep 2010, 09:38

Beste @ Fisc,
Voor de kleinschaligheid vindt ik dat ze behoorlijk uitpakken.
Is het niet zo tegenwoordig dat op elk culinair evenement toch wel een flinke prijs voor je anuse moet betaald worden.
Kijk ook op de deelnemers lijst wie er mee doen b.v. hotel opduin, rebecca ,lindeboom, Tatehoven ,Jeff en groot handel de kweker.
Zoals het met alles is ....je moet het een keer mee gemaakt hebben.

kruimeltje

Bericht door kruimeltje » 09 sep 2010, 14:09

P.S,

Ik blijf dit jaar in Amsterdam men kan niet op 2 plekke tegelijk zijn :-) en ga naar

http://www.foodnight.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fisc

Bericht door Fisc » 10 sep 2010, 09:33

Wat is er met die deelnemers alleen Jeff springt eruit en daarna Rebecca. Opduin is leuk maar is de laatste jaren ook weg gezakt. en de rest zijn gewoon leuke restaurnats maar niets bijzonders.

Ik was graag naar Amsterdam gegaan maar moet helaas werken.

berexstone

Bericht door berexstone » 10 sep 2010, 11:21

Mischien is er naar aanleiding van het onlangs verschenen boek "De Smaak van de Wadden" veel aandacht voor de produkten van de Waddeneilanden... :wink:

Fisc

Bericht door Fisc » 11 sep 2010, 00:00

Ja dat zal misschien wel, alleen gebruiken niet zo heel veel bedrijven ook echt daat werkelijk veel streek producten. Het boek de smaak van de wadden is een leuk boekje maar het vorige boek dat ze uitbracht onvergetelijke groenten vind ik een stuk mooier.

kruimeltje

Bericht door kruimeltje » 14 sep 2010, 18:33

Ik ben toch naar Texel geweest om dat het in amsterdam Rot weer was
Maar wat een pech de 1e dag op Texel ook.
ik heb zalig gegeten van bief welllington van de orengerie ,coquille en biet van de cooghen,texla aardappelsalade
met citrus en bieslook met daarop rivier kreeftje en créme van kreeft enz. snoek baars met aubergine, caviaar,paprika,enz. en lams schenkel.
dit was van bos en duin, stukje wagyu beefvan slager de boer, heilbot . van tatenhove afin ik kan wel zo door gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie