Food Professional Day

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Maurits

Food Professional Day

Bericht door Maurits » 07 sep 2010, 07:48

Kreeg ik net binnen via de mail. Klinkt interessant. Prijs: €195

Uitnodiging Food Professional Day
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij nodigen wij u graag uit om aanwezig te zijn bij de Food Professional Day op maandag 11 oktober 2010 in Cinemec te Ede.

De Food Professional Day is een nationaal symposium met een internationale uitstraling. Het programma verbindt wetenschappers én chefs afkomstig uit de gastronomie, de zorg, de catering en de industrie.

Ieder programmaonderdeel van de Food Professional Day biedt u de ruimte om inspiratie en kennis op te doen. Speciale aandacht is er voor gezamenlijke ontwikkeltrajecten op het gebied van voedsel. Verantwoord en gezond gaat steeds vaker samen met lekker en aantrekkelijk, zo blijkt. U komt er alles over te weten in interactieve sessies zoals: de actualiteit van het oerdieet, over de relatie tussen ons oereten en het huidige eetpatroon. In Gastvrije zorg, over ‘zo gezond mogelijk ziek zijn’. En in ‘Boer zoekt kok’, waarin Johan Verbon, chef-kok van het Restaurant van de Toekomst vertelt hoe streekproducten en topkwaliteit samengaan met massaproductie.

De Food Professional Day is hét evenement om uw eigen kennis te delen en collega-professionals te ontmoeten. Aan het eind van de dag krijgt u een kenniscertificaat.

Als Food Professional mag u niet ontbreken op dit symposium. We zien u graag op maandag 11 oktober 2010. Meldt u zich voor 20 september aan via http://www.registratiefoodprofessionalday.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk hier voor het programma met bijbehorende achtergrondinformatie.

Johan Verbon, chef-kok Restaurant van de Toekomst: “Ik maak graag gebruik van de wetenschap”
“Als chef-kok weet ik hoe ik moet koken en wat er van mij wordt verwacht. Maar wat zorgt er nu precies voor dat mijn gasten tevreden zijn? Is dat de bereiding? Het moment van de dag? Of dat ene ingrediënt? Waarom smaakt de korst van het brood dat ik bak zouter dan de binnenkant? Willen mijn gasten lang tafelen of vinden zij tijd als beperkende factor juist prettig? De wetenschap heeft vast niet op al mijn vragen een antwoord. Nog niet. Maar voor mij zijn wetenschap en voeding onlosmakelijk aanelkaar verbonden. Daar maak ik als chef-kok graag gebruik van.”

We hopen u te zien op 11 oktober.

Met vriendelijke groet,

Wageningen UR en Rijn IJssel Vakschool Wageningen
De Food Professional Day maakt deel uit van Food4you: het kennisfestival over gezond en lekker eten, dat van 6 t/m 11 oktober plaatsvindt op initiatief van Wageningen UR (University & Research centre) en Rijn IJssel Vakschool Wageningen.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Re: Food Professional Day

Bericht door Cees Timmerman » 08 sep 2010, 04:34

Kreeg dat mailtje ook. Kan me moeilijk een beeld vormen of het de moeite (en de centjes) waard is. Heeft er iemand inside information?

Plaats reactie