alimentaria 2010

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Cees Timmerman
Contacteer:

alimentaria 2010

Bericht door Cees Timmerman » 30 jan 2010, 07:35

22 t/m 26 maart is het weer tijd voor de twee jaarlijkse alimentaria in Barcelona. Voor mij de beurs der beurzen, het speelt natuurlijk ook mee dat het in Barcelona is, dat betekent elke avond sterren happen. Dit jaar gereserveerd bij oa Alkimia en Moo. Iemand ervaring in deze tenten? Voordeel van 1 sterren eten in Barca is dat het zeer betaalbaar is, menu voor ongeveer €70,- en de wijn is soms goedkoper dan waar wij het voor kunnen inkopen. Check it out, echt zeer de moeite waard, ik schat dat de Alimentaria in oppervlakte 8 x zo groot is als de horecava.

Pinxo

Re: alimentaria 2010

Bericht door Pinxo » 30 jan 2010, 10:20

Ik ben nog aan het twijfelen of ik ga dit jaar. (ben nog aan het bijkomen van de vorige keer zo groot is het allemaal :wink: )
Heb er wel heel veel zin in want het is voor mij persoonlijk een van de interessantste beurzen om contacten te leggen.
En een paar dagen Barcelona of Girona is ook geen straf!!!

Alleen kan het eigenlijk net niet in die periode, je weet wel; net te veel gepland staan, net te veel andere uitgaven, net dit net dat...

Het is wel op 1 locatie dit jaar, niet meer op twee verschillende

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 30 jan 2010, 10:30

Op 1 locatie is inderdaad wel fijn, dat was twee jaar geleden lastig, zeker omdat het om de restorama ging, en behoudens de wijn kom je daar toch voor. Het is echt een machtige beurs, vier jaar geleden liep ik er zomaar Ferran Adria tegen het lijf (letterlijk) die daar heel relaxed boeken stond te signeren. Hij zei "sorry Cees", ik zei "no problemo". :wink:

chef peter

Bericht door chef peter » 08 mei 2010, 23:19

Cees Timmerman schreef:22 t/m 26 maart is het weer tijd voor de twee jaarlijkse alimentaria in Barcelona. Voor mij de beurs der beurzen, het speelt natuurlijk ook mee dat het in Barcelona is, dat betekent elke avond sterren happen. Dit jaar gereserveerd bij oa Alkimia en Moo. Iemand ervaring in deze tenten? Voordeel van 1 sterren eten in Barca is dat het zeer betaalbaar is, menu voor ongeveer €70,- en de wijn is soms goedkoper dan waar wij het voor kunnen inkopen. Check it out, echt zeer de moeite waard, ik schat dat de Alimentaria in oppervlakte 8 x zo groot is als de horecava.
Hi Cees, Dit jaar geen donder te beleven, veel lege plaatsen, stands die door agenten bemand werden omdat producente gewoon weg geen zin hadden. Barcelona blijft een leuke stad toch :) enne de Horecava is toch geen beurs.....

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 08 mei 2010, 23:46

Het was inderdaad een beetje crisis dit jaar, maar ik ben er wel iemand tegen gekomen die fantastisch servies maakt, dus mijn bezoek was weer de moeite waard. Ik ben daar altijd met wat wijnboeren die er veel mensen kennen, dus zat te proeven en zo, al met al heb ik me weer prima vermaakt.
Nu weer ff een paar maanden op een houtje bijten tot de lomejordelagastronomia in november.

chef peter

Bericht door chef peter » 08 mei 2010, 23:51

Cees Timmerman schreef:Het was inderdaad een beetje crisis dit jaar, maar ik ben er wel iemand tegen gekomen die fantastisch servies maakt, dus mijn bezoek was weer de moeite waard. Ik ben daar altijd met wat wijnboeren die er veel mensen kennen, dus zat te proeven en zo, al met al heb ik me weer prima vermaakt.
Nu weer ff een paar maanden op een houtje bijten tot de lomejordelagastronomia in november.
Altijd gezellig met wijn"boeren" :D ik zou graag met jullie mee reizen next time.......
Je heb mooie Bourgogne op je kaartje Cees..de witte dan.

Plaats reactie