Eten & Drinken 2010

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Maurits

Eten & Drinken 2010

Bericht door Maurits » 03 mar 2009, 08:56

Voor de nieuwste culinaire trends kunnen lekkerbekken van 12 t/m 15 november 2009 in Den Haag terecht.

Hoewel de naam Eten & Drinken 2010 anders doet vermoeden, vindt het evenement nog dit jaar plaats. ‘Het evenement is zes weken vóór 2010,’ verklaart creative director Arthur Kloos van Eten & Drinken Evenementen de naam. ‘Eten & Drinken 2010 geeft aan dat we vooral vooruitkijken naar de trends op eet- en drinkgebied, al zal er voor het “ouderwets lekkere” ook veel aandacht zijn.’

Proeven, shoppen en masterclasses
Deze culinaire happening onderscheidt zich volgens Kloos van de andere culinaire evenementen die ons land inmiddels rijk is. Eten & Drinken 2010 kan zich qua opzet en allure meten met bijvoorbeeld de BBC Good Food Show in Birmingham en de Salone del Gusto in Turijn, aldus Kloos. Zo kan men tijdens het vierdaagse evenement in Den Haag bij verschillende restaurants en top-chefs gerechten proeven. Ook kan men shoppen bij wijnimporteurs en vele andere exposanten met bijzondere producten. Bovendien zijn er workshops en masterclasses.

RTL mediapartner
Als mediapartner heeft Kloos gekozen voor RTL. ‘Het is een zeer actieve zender op het gebied van culinaire- en/of kook programma’s. Het partnership betekent dat ons evenement snel grote naamsbekendheid krijgt en hopelijk ook veel bezoekers zal aantrekken.’
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Re: Eten & Drinken 2010

Bericht door Cees Timmerman » 07 mar 2009, 14:26

Ik lees op de site van de telegraaf dat het evenement zich wil meten met de salone del gusto in turijn en de alimentaria in Barcelona. Nou heb ik beide evenementen wel eens bezocht en ik kan mij niet voorstellen dat in ons kleine landje een beurs van die omvang en met zo'n kwaliteit als bv de alimentaria georganiseerd kan worden. Ik hoop wel dat het kan. Ter indicatie,
ik schat de alimentaria in Barca zeker 20 keer zo groot als de horecava. Ik denk dat wij daar niet genoeg voedsel en dranktraditie voor hebben helaas. Maar nogmaals, ik hoop het van harte dat het wel zo is.

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 07 mar 2009, 15:02

Cees Timmerman schreef:Ik denk dat wij daar niet genoeg voedsel en dranktraditie voor hebben helaas. Maar nogmaals, ik hoop het van harte dat het wel zo is.
Dan Maar in België houden?? lol,lol,lol,lol :lol: :lol: :lol:
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 07 mar 2009, 15:11

We hebben in ieder geval genoeg frituur goed, de horecava en horecaeventt stonden er weer vol mee :roll:

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 07 mar 2009, 17:08

Tja, 150.000 m2 beursvloer met alleen kroketten, drop en gerookte paling is misschien wat veel van hetzelfde .

roland

Bericht door roland » 08 mar 2009, 00:36

daarom ga ik al jaren niet meer drive van de mac is sneller :lol: :lol:

Plaats reactie