Vriende van Jacob - Santpoort

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
Maurits

Vriende van Jacob - Santpoort

Bericht door Maurits » 15 feb 2010, 11:13

Zaterdag heb ik hier gegegeten. Prachtige locatie en erg lekker menu (goede balans nieuwe stijl/klassiek).

Alleen de bediening mist charisma, er was niet echt een gastvrouw/gastheer; de sommelier draaide verhaaltjes af. En nogal stijf (in het begin iig). Het begon met de zin "Wilt u de avond aanvangen met het huisaperatief?'. Zo praat je toch tegenwoordig niet? Maar goed, das een detail. Al met al was het top.

Menu zet ik er nog op; foto's heb ik niet gemaakt.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Maurits

Re: Vriende van Jacob - Santpoort

Bericht door Maurits » 16 feb 2010, 08:35

Koningskrab met octopus, macaron yoghurt en bladgoud, zout-zure rettich, poeder en schuim eucalyptus, gel van sushiazijn
*
Op lage temperatuur/in olijfolie gegaarde kabeljauw, crème van bloemkool, romanesco, verse wintertruffel, gefermenteerde knoflook, geschaafde stokvis, schuim van korianderzaad
*
Gesmoorde tarbot, in room gestoofde komkommer, raddichio, krokante uienringen en vinaigrette van oesters
*
Kalfssukade gegaard in olie van vadouvan, kapucijners, piccalilly appel, lardo en schuim witlof
*
Gebraden ganzeborst met fondant van meiraap, cranberries, mousseline van gepofte mais, polenta met rilette, jus van jeneverbessen
*
Souffle van zuurstok, sinaasappel en witte chocolade

Verder wat nog wel interessant was, is dat ze Libanese wijn schenken (Chateau Musar Blanc 1999, Gaston, Bekaa Vallei). Eerder een noviteit dan dat het echt nou lekker was.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Plaats reactie