Maze by Gordon Ramsey

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
mistertipz

Maze by Gordon Ramsey

Bericht door mistertipz » 29 nov 2009, 14:30

afgelopen dinsdag geluncht bij Gordon Ramsey met 2 personen.

we hebben 2 keer 4 gangen verrassingsmenu gegeten hieronder de gerechten ( foto's volgens later)

* Ui squash soep, gepofte wilde rijst, wrongel schapen, gerookt spek, gestoofde kip dijen, kastanje poeder
* Gemarineerde rode biet, Slipcote kaas, pijnboompitten en Cabernet Sauvignon dressing

* Cornish mul, tapenade, croutons, aioli, vis soep
* 'Scotch broth' geroosterd heilbot, bloedworst, Argyle ham, pastinaak puree

* Gestoofd schouder van de leeftijd lam, flikker, pastinaak puree, peren jam, ox-eye daisy, cob-noten ( beide)

* Devonshire rijstebrij, gekruide blackberry jam, clotted cream en braambes rimpeling ijs
* Winter Clementine puinhoop, gemalen paranoten, Clementine sorbet, vanille olie

het waren allemaal plaatjes om te zien, alles werd netjes aan tafel uitgeserveerd.
het verschil tussen deze 1 sterren tent is groot in vergelijking met sterren tenten in NL
zeker de moeite waard om een keer heen te gaan
Koken is een passie!

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: Maze by Gordon Ramsey

Bericht door JeroenTrimbos » 29 nov 2009, 23:08

Geen dure ingrediënten zo te zien. Aparte kookstijl heeft die man daar trouwens, heb het boek van Maze, de stijl ligt mij niet. Goede vrienden van me hebben er wel top gegeten.
Practice what you preach

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 30 nov 2009, 09:52

Ik zie bij de lamsschouder het produkt "flikker" vermeld staan. Wat is dat?

Pinxo

Bericht door Pinxo » 30 nov 2009, 09:57

Zal wel typische Gorden Ramsey taal zijn :wink:

Tim

Bericht door Tim » 30 nov 2009, 15:37

daar ben ik dus ook benieuwd naar!
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

berexstone

Bericht door berexstone » 30 nov 2009, 16:50

Flikker staat inderdaad op het tasting menu van Maze, aleen in het Engels als 'faggot'. Eén van de vele Engelse woorden voor een homosexueel is inderdaad 'faggot'. Maar ja, we zijn hier aan het eten en gezien het feit dat 'faggot' meteen na het lamb op de menuregel staat is het hier waarschijnlijk een gehaktbal van in dit geval de ingewanden en slachtafval van het lam. (Meestal wordt in de Britse keuken een 'faggot' gemaakt van varkensvlees). Verder kan het woord in de keuken ook een zg. takkenbosje zijn, iets dat ui, knoflook, thijm etc. bij elkaar houd en wordt gebruikt om oa een smaak aan gravy te geven. En...het kunnen ook tuinbonen zijn, maar in de volgorde van ingrediënten van het gerecht bij Maze zal het toch wel het gehaktballetje motte weze. Of de lamstestikels die ook als delicatesse gelden, maar dat is toch weer meer Frans denk ik...

Plaats reactie