Eten op Texel

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
Bchef1
Contacteer:

Eten op Texel

Bericht door Bchef1 » 23 okt 2009, 12:53

ik ga met vrouw en hond een midweekje uitwaaien op Texel en dan moet er natuurlijk gegeten en gedronken worden.
Maar waar?
Wellicht hebben jullie wat tips van resto's die je niet mag missen?
Allles mag als het maar goed is.
Wat is het "beste" restaurant op Texel?
I love defenseless animals, especially in a good gravy

JohnnyB

Re: Eten op Texel

Bericht door JohnnyB » 23 okt 2009, 16:38

Er is op Texel een sterrenrestaurant in het dorpje Den Hoorn. Het heet Culinaire verwennerij Bij Jef. http://www.bijjef.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Is wel erg prijzig, de recenssies zijn wel goed maar het kan nog veel beter. Verder is er restaurant Rebecca in de Waal, staat in de Lekker. Een andere goeie aanrader is Restaurant Bos en Duin in het dennenbos, erg mooi gelegen en het restaurant is onlangs overgenomen door 2 jonge jongens die allebei michelinster ervaring hebben. Heb daar heel erg goed gegeten.

Veel plezier op Texel in ieder geval en ga vooral ook zelf eens lamsvlees halen bij slagerij Goenga in Den Hoorn!

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 23 okt 2009, 22:27

Jeff is idd een beetje erg prijzig. maar de rest ga ik zeker proberen.
bedankt voor de tips!

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 24 okt 2009, 14:45

ok, toch gereserveerd bij Jeff :D woensdag a.s.
ben benieuwd...
uiteraard 7 gangen proeverij plus wijnarrangement, bubbeltje vooraf 8)
zal tzt mijn ervaring met jullie delen.

kruimeltje

Bericht door kruimeltje » 02 nov 2009, 08:02

Ik ben laats geweest bij Hotel rebecca ,op Texel doet ,qua eten ,niet onder jeff.
Eigenaar Marcel en chef kok legt je graag wat uit. :wink:
http://www.hotel-rebecca-texel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 09 nov 2009, 13:17

Beetje laat maar hier toch nog even een kleine bespreking van het Culinaire genieten bij Jef.(helaas geen pics)
Jef heeft sind nov. 2008 een michelinster en naar mijn mening absoluut terecht. Zeer goed gegeten en gedronken. Uiteraard zijn wij (ik en vrouwlief) voor het 7-gangen menu plus wijn arrangement gegaan:

Aperitief: Krug Brut Reserve

Amuse: Soepje van langoustine, gerookte paling met schuim van paling en komkommersorbet en op zout gegaarde ossenhaas met geconfijte venkel
goed begin van een goede maaltijd, soepje was zoals een goede crustadesoep hoort te zijn. De paling was absoluut top, zeker het schuim en de sorbet. De ossehaas goedmaar niet bijzonder, wel met het gaatje van de kerntermometer die ook in de lamskotelet op een van de foto's op de website is te zien. (handelsmerk van Jef? :lol: )
En nog een glaasje Krug :P

Terrine van eendelever, compote van stoofperen en notencrunch
Red Muscadelle 2007, Rietvallei Estate
Tja, een zwaar begin maar zoals de gastvrouw zei: "dan hebben we het maar vast gehad"
:) wat erg...

Brandade van kabeljauw met wortel, bleekselderij, franse kaviaar, en croquet van texelse oude kaas
Dona Rosa Albarino 2008
Mooi gerechtje, brandade was grof en niet zoals de klassieke maar errug lekker, licht en fris.
croquet (of meer een bitterbal) was lekker en gaf een mooie combi met de brandade.
De wijn was niet zoals een klassieke kruidige en vette albarinho, maar een modern gemaakte strak smakende wijn. Niet om zo te drinken(teveel zuur naar mijn smaak) maar goed bij het gerecht.

Op de huid gebakken poon, crème van pastinaak en vinaigrette van kokkels
Cabriz 2006 (Dao)

Poon...altijd lekker, kokkels waren super.
De witte Dao was hemels en combineerde prachtig

Het mooiste van texels lam
Spatburgunder Tschuppen 2006, Ziereisen
Koteletje en stukje nek met eigen sju als ik me goed herinner, ben het garni ff kwijt

Ossestaart met luchtige aardappelpuree, knoflook en bieslookolie
Chateau d’Aurilhac 2003
Wederom een heerlijk en goed bereid gerecht, ossestaart was super.
Echter jammer dat het gerecht in een soort kom werd geserveerd waardoor alles in elkaar overliep en je een soort van dikke soep zat te eten.
De perfecte ossestaart kwam zo niet helemaal tot zijn recht
Wijn was top, echt voor een druilerige herfstavond. (het was uitstekend weer maar dat mag de pret niet drukken)

Assortiment texelse kaas
Kaas dus... en ja ook op texel word uitstekende kaas gemaakt.
Wijn van de vorige gang lekker doorgedronken

Taartje van mandarijn met chocoladesorbet
Gros Manseng 2007, Domaine Beaulieu
ook hier weer een mooi strak gerechtje, en voor de chocosorbet mag je me wakker maken
Wijn was een bekende maar altijd goed om te drinken. Niet zo plakkerig als sommige zoete wijnen.

Koffi en friandises.
Armagnac Hors d'Age pour moi en Grand Marnier Cordon Jaune pour elle.

Al met al een top-avond. Absoluut zeer goed gegeten. Gerechten zijn mooi strak en "af" ,eerlijk eten met weinig tot geen geklooi met geleitjes en schuimpjes waar je tegenwoordig mee word doodgegooid.
Reden om nog eens naar Texel te gaan.

Du Nord

Bericht door Du Nord » 10 nov 2009, 18:48

Mooi menuutje neergezet door Jef! Maar toch even: GM Cordon Jaune, dat is toch die niet al te subtiele variant voor cocktails en keukengebruik?

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 11 nov 2009, 11:21

dacht dat ze die had...
alles van GM is toch om mee te koken? :P

Plaats reactie