Tip: De Gevangenpoort in Vesting Woudrichem

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
Ronald van den Ende

Tip: De Gevangenpoort in Vesting Woudrichem

Bericht door Ronald van den Ende » 25 nov 2008, 17:53

Als je tijdens een opening vertegenwoordigers van ISPC, Nice to Meat en Flexivers tegenkomt dan weet je dat het met de ingrediënten wel goed zit. Als je dan bijna de complete staf & directie van “De Fuik” en mensen van “Wolfslaar” ziet zitten dan moet het wel een speciaal iemand zijn nieuw leven in dit schitterende historische pand gaat blazen. “Ik ken Erik goed en weet dat z'n ambities hoog liggen én dat hij ze ook kan waar maken” aldus Ton Verhaar...

Gisteravond opende Chef/Patron Erik van der Stelt voor vrienden en bekenden Restaurant “De Gevangenpoort” en daar mag Woudrichem zich mee in de handen wrijven. Mooie gerechten en een uitgebreide en verrassende wijnkaart die door sommelier Robert (oa Wolfslaar) met veel enthousiasme aangeboden worden. Naast “Kruiden en Jasmijn” van Patrick de Rade (Dit jaar “meer dan welkom” in de 500 van “Lekker”) heeft de historische vesting er weer een topper bij. Samen met de onlangs heropende “Oude Readthuys”, “Schering en Inslag” en “De Stromingen” ontpopt Woudrichem zich als het gastronomische hart van het Land van Altena. Gorinchem mag wel gaan oppassen!

Marielle
Contacteer:

Re: Tip: De Gevangenpoort in Vesting Woudrichem

Bericht door Marielle » 08 mei 2009, 12:06

Afbeelding
Van de week zijn Leo en ik er gaan eten.
(ook omdat het mijn nieuwe baan word keuken/bediening)

het is in een oude gevangenis wat een leuke uitstraling heeft. niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn aangezien het een stijle trap heeft naar de ingang!

het was helaas erg rustig die avond,maar er is een leuke sfeer en goed eten!

het voorgerecht":
eendelever met specerijen gelei

tussen: roodbaars met zoeture mei knol en saus van kaffir en kokos

hoofd: lam
Op 2 manieren /estouffade/filet/gnocchi van olijven/auberginekaviaar/saus zwarte olijven

dessert; kokosijs gepocherde ananas en een bounty

tamir

Bericht door tamir » 24 aug 2009, 12:42

Het eten is er inderdaad erg lekker, wel is het jammer dat de oude eigenaars ermee gestopt zijn. qua prijs kwaliteit vond ik ze beter

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 24 aug 2009, 16:43

wanneer ben je er wezen eten bij de nieuwe eigenaar?

tamir

Bericht door tamir » 25 aug 2009, 08:47

Helemaal in het begin (datum weet ik niet precies meer)
waarschijnlijk zal het nu wel beter zijn, ik merkte namelijk dat de bediening nog erg moest wennen aan de sluis bij de keuken :wink:

Wanneer ik weer in de buurt ben zal ik er zeker weer naar toe gaan (ik woon nu namelijk in de randstad), aangezien dat wel de betere restaurant is in woudrichem. met kruiden en jasmijn namelijk erg slechte evraringen.
ik hoorde trouwens dat het oude hotel/restaurant De Heeren van Altena weer in leven gaat komen, weten jullie misschien hier iets vanaf?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 25 aug 2009, 08:56

ik weet alleen, dat het hotel weer open gaat. Of je er ook fatsoenlijk kan eten, dat zou ik niet weten.
Hotel is wel tof. Als ze het terras verhogen, kun je mooi over de rivier kijken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

yrtsap

Bericht door yrtsap » 26 aug 2009, 15:28

tamir schreef:Het eten is er inderdaad erg lekker, wel is het jammer dat de oude eigenaars ermee gestopt zijn. qua prijs kwaliteit vond ik ze beter
pfff... alsjeblieft zeg.

Persoonlijk vond ik de prijs/kwaliteit erg netjes. Lekker gegeten, zonder toeters en bellen gewoon sec. De kalfswangen waren heerlijk.
Binnekort ga ik weer eens langs.

tamir

Bericht door tamir » 26 aug 2009, 21:08

yrtsap schreef: Persoonlijk vond ik de prijs/kwaliteit erg netjes
Ik was ook niet ontevreden dit is alleen mijn mening, ik heb later ook gezegd dat ik er ook zo terug zou gaan wanneer ik er in de buurt ben

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 27 aug 2009, 14:23

yrtsap schreef:
tamir schreef:Het eten is er inderdaad erg lekker, wel is het jammer dat de oude eigenaars ermee gestopt zijn. qua prijs kwaliteit vond ik ze beter
pfff... alsjeblieft zeg.

Persoonlijk vond ik de prijs/kwaliteit erg netjes. Lekker gegeten, zonder toeters en bellen gewoon sec. De kalfswangen waren heerlijk.
Binnekort ga ik weer eens langs.
wel zeggen dat je dan lid bent van het koksforum he;) altijd leuk gezichten achter het forum te ontdekken.

yrtsap

Bericht door yrtsap » 27 aug 2009, 15:46

als ik heel de trap op kom doe ik dat ;) wanneer begin je?

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 28 aug 2009, 00:41

ik werk er al vanaf 15 mei
ik ben er altijd dus je kan me niet missen;)

Plaats reactie