lekker 2009

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
roland

lekker 2009

Bericht door roland » 11 nov 2008, 23:18

ik heb vandaag lekker in de lekker lopen neuzen en ik moet zeggen dat ze dit jaar niet echt iemand afbranden
ze zeggen wel eeens dat het saai is of het kan beter maar echt iemand ze poten onder zijn stoel weg zagen doen ze niet
is andere jaren wel is anders geweest
mee eens of niet

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: lekker 2009

Bericht door Leo » 12 nov 2008, 08:54

Het vreemde vind ik dan, dat ze bij bedrijven die kritiek hebben, maar wel lekker in de top 100 laten staan....
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory » 12 nov 2008, 11:44

Nee klopt, ze branden niet echt iemand af.
En inderdaad ze zeggen vaak dat de chefs niet vernieuwend zijn.....

Maar ben gister wezen lunchen bij een zaak die hoge ogen gooit in de nieuwe lekker, maar waar meer dan de helft van de menukaart hetzelfde is dan een jaar geleden.
Moeten wel 1 lijn trekken vindt ik....

Groeten Erik

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 12 nov 2008, 19:54

Ik vind , als ik het blad lees, er niet echt word afgebrand....maar wel vermomd met een beetje sarcastisch praat. Ik moet er ook wel om lachen , maar een grote ergenis van lekker is naar mijn inzien het gebruik van schuim/air/foam / espuma.............mogen we dat dan niet meer gebruiken? Of is het gewoon teveel? Vele restaurants gooien ermee in overvloed..dat is waar. Maar mijn persoonlijke meening is dat waneer je het zeer gedoseerd gebruikt, bij bijvoorbeeld 1 gerecht...dan is dat toch gewoon prima! Dat is toch gewoon een soort van evolutie van het koken!
Daarnaast ligt het er ook nog aan hoe je het gebruikt denk ik. Nee een bord vol met schuim en verder niks.......ok dat is niet meer aan de orde, Ferran heeft daar gebruik van gemaakt, en das logisch, maar om dan te zeggen dat schuim niet meer kan? Ik ben het daar niet helemaal mee eens!

Ook de poll op de lekker site begon met " STOP HET SCHUIM"
en daarna keuzes over wel of niet te gebruiken.. Tja wat gaan mensen dan kiezen in een gemanipuleerde poll?
Ik zou wel eens willen weten wat iedereen er hier van vind? Wel of geen schuim ...en ook textura's horen daarbij. Mag je het nog gebruiken of is het uit ten boze?

Wel vreemd dat als wij het gebruiken, nog zeker 95 % van de gasten het zeer leuk/mooi/lekker vind en vernieuwend...Nou zit ons bedrijf geheel op een andere bedrijfsformule, en dus krijgen wij ook een ander type gast als in een michelin ster restaurant of top 100 restaurant...maar gasten vinden het vermaak nog steeds prachtig!

Tijdens onze wildavond, vele texturen toegepast....schuim/sferiche ravioli /vermecelli van bospaddestoelen metil.....de gasten vonden het prachtig toen we de eendenbouillon uitserveerden en er ik met nog twee koks achteraan liepen met een flesje metil paddo's. Kan best begrijpen dat een 3 michelin sterren bedrijf het niet meer zal gebruiken.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 13 nov 2008, 12:28

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie