Sant Pau/Carme Ruscalleda

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
Cees Timmerman
Contacteer:

Sant Pau/Carme Ruscalleda

Bericht door Cees Timmerman » 22 jan 2008, 11:39

Voor aanstaande 11 maart gereserveerd bij Sant Pau van lady chef Carme Ruscalleda (***). Is iemand van jullie hier ooit geweest en wat waren de ervaringen? Ik ben zeer benieuwd.

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 22 jan 2008, 17:05

Ben er inderdaad geweest, in november 2003. Was eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk. Maar misschien is het nu wel beter geworden?

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 22 jan 2008, 19:23

We zijn nu vijf jaar verder, ik hoop dat ze heeft bijgeleerd.
Dank voor de reactie Paul.
Ik heb ook gereserveerd bij commerc 24, toevallig ook bezocht?
Groet Cees

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 24 jan 2008, 12:18

Cees Timmerman schreef:Ik heb ook gereserveerd bij commerc 24, toevallig ook bezocht?
Groet Cees
Inderdaad: viel me ook al niet héél erg mee :-).

Zie mijn recensei: http://www.smulweb.nl/139394/restaurant ... /Comerc-24

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 24 jan 2008, 12:19

Cees Timmerman schreef:We zijn nu vijf jaar verder, ik hoop dat ze heeft bijgeleerd.
En hier mijn recensie van Sant Pau:

http://www.smulweb.nl/141440/restaurant ... e/Sant-Pau

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 24 jan 2008, 12:24

OK: maar even summier dan maar mijn laatste ervaringen in Barcelona (november 2007):

Con Gracia: beslist heel aardig, toevallig ontdekt restaurant

El Racó d'en Freixa: was goed, maar érg duur (waarschijnlijk vanwege de belofte voor een tweede Michelinster)

Cinc Sentits: viel me zeer mee!

Can Fabes: is àltijd geweldig en één van mijn favoriete restaurants daar; heb éindelijk eens de chef kunnen spreken.

Lasarte: vond het goed, maar in níets vergelijkbaar met de échte Berasategui in San sebastian

hisop: viel nogal tegen na de toch zo positieve ervaring jaren eerder

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 24 jan 2008, 14:12

Nou Paul,
Bedankt voor je zeer uitgebreide info. Ik hoop dat Sant Pau en commerc 24 mij wel meevallen. Alkimia en Cincsentis staan ook op de nominatie om bezocht te worden. Wij worden vergezeld door een Nederlander die Catalaans en Castiliaans spreekt, dus taalproblemen qua poetische omschrijvingen worden hopenlijk vermeden.
N.B. De eigenlijke reden voor Barcelona bezoek is de Alimentaria, een geweldige zeer grote beurs over eten en drinken, je lijkt je ogen uit.

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 24 jan 2008, 16:10

Cees Timmerman schreef:Nou Paul,
Bedankt voor je zeer uitgebreide info. Ik hoop dat Sant Pau en commerc 24 mij wel meevallen. Alkimia en Cincsentis staan ook op de nominatie om bezocht te worden. Wij worden vergezeld door een Nederlander die Catalaans en Castiliaans spreekt, dus taalproblemen qua poetische omschrijvingen worden hopenlijk vermeden.
N.B. De eigenlijke reden voor Barcelona bezoek is de Alimentaria, een geweldige zeer grote beurs over eten en drinken, je lijkt je ogen uit.
Nu hoop ik ook dat ze jou gaan meevallen. Mijn 'tegenvallen' zat voornamelijk in de kennelijk té hoge verwachtingen van hun creativiteit.

Alkimia was in een culinaire trip in 2003 één van mijn beste ervaringen / grote verrassingen van Barcelona, zie: http://www.smulweb.nl/139414/restaurant ... ie/Alkimia.

Taalproblemen zijn er inderdaad serieus in Barcelona: Cincsentis gaat wat dat betreft het beste zijn: daar werken nogal wat niet-Spanjaarden en ik werd er in november uitstekend geholpen door een Amerikaanse; communicatie met de sommelier liep dan weer een stuk minder gemakkelijk. Maar goed: met die vriend erbij gaat dat voor jullie wel goed komen. (Wél reserveren daar!)

Staat het dessertrestaurant Espaisucre nog op het programma?

Jammer dat ik als niet-professional al dat soort prachtige beurzen niet mag bezoeken! :-(
Laatst gewijzigd door paulbrussel op 25 jan 2008, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 25 jan 2008, 07:28

Als je dat zou willen kan ik waarschijnlijk wel aan kaarten voor je komen.
Espaisucre kende ik nog niet, bedankt voor de tip.
Waar je ook gelukkig van kan worden is de winkel van dessertkoning Oriol Balaguer. Ik heb vorige week wat bonbons van hem op, erg duur maar orgastisch lekker, de lekkerste chocotruffels van m'n leven.

Plaats reactie