Recensies.....

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
limo factory
Contacteer:

Recensies.....

Bericht door limo factory » 03 dec 2007, 18:37

Hoi Collega's,

Klein vraagje, hoe wordt er in jullie restaurants gereageerd op recensies van gasten op sites als iens, dinnersite of over een recensies van knoopje los.

Wat wij jammer vinden is dat je nooit feedback kunt geven aan zulke gasten. Ze zullen nooit op de avond zelf hun "klachten" duidelijk maken. En achteraf kun je er niets mee doen.

Wat dan helemaal jammer is dat 1 persoon op twee verschillende sites, nagenoeg de zelfde tekst achterlaat. Hij heeft zelfs noog moeite gedaan om het verschillende teksten te laten lijken. Als het die meneer zo hoog zit, kan hij toch beter op de avond zelf zijn probleempjes voorleggen.

Jullie reactie hierop.

Groeten Erik Hermans, De Limonadefabriek

p.s. hier de links van de twee teksten:

http://www.dinnersite.nl/restaurant/beo ... &RN=431720

http://recensies.knoopjelos.nl/restaura ... briek/163/

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 03 dec 2007, 21:48

Helemaal mee eens Erik, een mogelijkheid tot feedback van onze kant zou wel zo eerlijk zijn. Zeker op een site als de Iens worden zo nu en dan dingen van bedenkelijke aard geschreven.
Wat mij het meeste stoort aan deze sites is dat ze fraude gevoelig zijn.
Mobiliseer familie en vrienden voor mooie recencies en je hebt zo het beste restaurant van de stad, maar ook de andere kant: dat kleine buurjongetje van vroeger die toen zo'n hekel aan je had kan je nu helemaal kraken zonder dat de beweringen gestaafd kunnen worden op waarheid en zonder mogelijkheid tot weerwoord van de restaurateur. Maar staat tegenover dat het over het algemeen leuk blijft de stukjes te lezen.
Ik laat me toch maar liever adviseren door Michelin en Gault Millau
Groet,
Cees, restaurant DeliCees, Dordrecht

paulbrussel

Re: Recensies.....

Bericht door paulbrussel » 03 dec 2007, 23:54

limo factory schreef:Als het die meneer zo hoog zit, kan hij toch beter op de avond zelf zijn probleempjes voorleggen.
Dat is té gemakkelijk: dat hangt van de zwarte brigade én van je eigen stemming af. Als de zwarte brigade niet open staat voor kritiek, zeg ik niets. En soms schat je ín dat dat niet het geval is. Of: je hebt geen zin om alle negatieve punten die je zijn opgevallen te herhalen...

Martijn M
Contacteer:

Bericht door Martijn M » 04 dec 2007, 00:34

In dat geval hoef je toch ook niet te schrijven naar zo'n site?
als je een echte k** avond heb gehad, reken je af zeg je het tegen je vrienden/kennissen/collega's en ga je er nooit meer heen.
Er vallen geen appels onder de perenboom

Jom
Contacteer:

Bericht door Jom » 04 dec 2007, 13:57

Op dinnersite is er de optie om het geven van recensies door gasten uit te zetten. Bij de andere sites kan dat niet geloof ik.

Of je dat moet doen is een ander verhaal.......
De aanhouder wint

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 04 dec 2007, 14:00

Martijn M schreef:In dat geval hoef je toch ook niet te schrijven naar zo'n site?
als je een echte k** avond heb gehad, reken je af zeg je het tegen je vrienden/kennissen/collega's en ga je er nooit meer heen.
Schrijven hóeft dan inderdaad niet; dat hoeft trouwens nooit.

Het laatste geldt in ieder geval niet voor herhaald bezoek. Zo was ik laatst in een door mij gewaardeerd sterrenrestaurant, had een wat teleurstellende ervaring, maar weet dat het daar veel beter kan; dan schrijf ik er niet over.

Kom ik in een driesterrenrestaurant en gaat er van alles mis, dan schrijf ik daar wel over. In zo'n restaurant mag dat niet.

sam
Contacteer:

Bericht door sam » 14 jan 2008, 14:01

Wel een aardige discussie dit.
Iens en dergelijke blijft ondanks dat het leuk is om te lezen een beetje de vuilnisbak van de amateur johannes van dammetjes.Ook het stukje dat iens zelf schrijft is gewoon gekopieerd van wat mensen maar neer kalken(positief of negatief)Niks word gecontroleerd op waarheid en als je iets schrijft staat het er meteen op.Zelfs stichting wakker dier gebruikt het als klankbord tegen de horeca.
Ik vind dat als je niet tevreden bent dat je dat gewoon meteen kenbaar maakt en als het je echt heel hoog zit is een e mail naar de directie van een bedrijf veel effectiever.
Iedereen kan anoniem maar van alles neerzetten op deze sites zonder controle.
Maar goed ze zijn er,het is alleen jammer dat er veel mensen zijn die op deze stukjes een keuze maken om ergens te gaan
eten.

Ik denk dat het beter is dat iens om een e mail adres van de amateur johannes van dam vraagt ,en zijn recensie ook naar het betreffende restaurant doorstuurd,zodat die ook een weerwoord of een oplossing kan geven.

Het anonieme moet er zeg maar een beetje af dan hou je wat meer gemeende reacties over.(positief of negatief)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 14 jan 2008, 22:29

Bravo Sam, mooie woorden. Helemaal mee eens

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 22 jan 2008, 17:12

sam schreef:Ik vind dat als je niet tevreden bent dat je dat gewoon meteen kenbaar maakt en als het je echt heel hoog zit is een e mail naar de directie van een bedrijf veel effectiever.
Is dat zo? Een ***-restaurant heeft het ook wel eens bestaan om op een uitgebreide klachtbiref niet te reageren. Toen heb ik die ook maar gewoon op internet gezet.

En dan: er zijn ook nogal wat mensen die totaal niet geïnteresseerd lijken in kritiek. Dan spaar ik me de moeite trouwens.

Overigens probeer ik bij die korte berichten een beetje te wegen van wie die afkomstig is. Maar veelal heb je heel weinig aan die korte berichtjes en zal ik me er dus ook niet door laten leiden. (Overigens staan er hier ook "restaurant-ervaringen" die alleen maar iets aangeven in de trant van: 3 gangen, super, heerlijk! - daar kan ik ook niet veel mee.

limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory » 24 mar 2008, 16:47

Zou het niet beter kunnen verwoorden als in de Misset van deze week.

Column van Karin Lindenhovius.

Precies zoals het is.........

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 24 mar 2008, 19:05

Heb geen misset, heb die collumn dus niet gelezen. Wat was de strekking?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 24 mar 2008, 22:16

ja..die was idd goed!

gaat er over, dat er een internet recensie is, dat je niet kan veranderen of weg halen.
Sommige dingen kloppen gewoon niet. Ze worden iemand (vaak zonder vakkennis) geschreven en je kan er gewoon geen weerwoord tegen geven.

Positief is natuurlijk leuk, maar negatief blijft je achter volgen.
en, of het waar is (dat heb je met positieve kritiek ook) weet je nooit.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie