link vanaf forum in nieuw venster

Hier kun je informatie, spelregels en algemene voorwaarden vinden, vragen stellen of opmerkingen plaatsen over de website.
Plaats reactie
Pinxo

link vanaf forum in nieuw venster

Bericht door Pinxo » 06 apr 2009, 08:59

Is het een idee om de links vanaf het forum in een nieuw venster te laten openen [target="_blank" ] zo hou je mensen op het forum en kun je als gebruiker gewoon meten terug schakelen.
Nu opent alles in hetzelfde venster.

Pluter

Re: link vanaf forum in nieuw venster

Bericht door Pluter » 06 apr 2009, 09:49

Of gewoon effe je middelste muisknop programmeren. Heb je er bij andere sites ook profijt van.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 06 apr 2009, 10:57

Of gewoon een browser gebruiken die toelaat een nieuwe site in een apart tabblad te openen?

Heel veel mensen hebben een hekel aan pagina's die in een nieuw venster openen. Ik ook...

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 apr 2009, 11:38

Het is niet voor mij bedoeld maar voor algemeen forum gebruik.
Ik heb zelf alle browsers ter beschikking omdat ik zelf ook websites bouw dus ik weet mijn weg wel te vinden :wink:

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 06 apr 2009, 12:50

Pinxo schreef:Is het een idee om de links vanaf het forum in een nieuw venster te laten openen [target="_blank" ] zo hou je mensen op het forum en kun je als gebruiker gewoon meten terug schakelen.
Nu opent alles in hetzelfde venster.
Ik zou het ook handig vinden !
Tuurlijk ik kan het ook anders en op diverse manieren, maar bovenstaande optie is de meest efficiente oplossing.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 06 apr 2009, 13:46

Pinxo schreef:Het is niet voor mij bedoeld maar voor algemeen forum gebruik.
Ik heb zelf alle browsers ter beschikking omdat ik zelf ook websites bouw dus ik weet mijn weg wel te vinden :wink:
Zeker als je webistes bouwt, zou je moeten weten dat de grote meerderheid van de savvy users dit "simply not done" vinden.

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 apr 2009, 14:27

:? Wat ik vind doet er dus niet toe probeer ik uit te leggen, het gaat om algemeen gebruik, doorsnee gebruiker dus
maargoed; laat ook maar

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 06 apr 2009, 14:33

Wat hebben wij met savvy users te maken, die hebben ook een hekel aan flash/windows en alles wat microsoft is? Het ligt er maar net aan wat voor site je beheert, en met dit forum zou het voor mij en ik denk ook vele anderen, een aanwinst zijn als het in een nieuw venster zou openen, nu druk ik op een link en verschijnt het in hetzelfde venster, wat pas echt irritant is.
Pinxo heeft hier een goed punt!

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 06 apr 2009, 14:38

Waarom is dat irritant? Je hebt toch een "back" knop?

Met IE als browser heb je op sommige sites meteen elvendertig vensters open en vind je je weg niet meer.

Ik geloof er nog steeds in dat het beter is je gebruikers iets aan te leren, dan te proberen alles te zijn voor iedereen. En ervaren gebruikers wegjagen, is helemaal idioot, IMHO.

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 apr 2009, 14:50

cyrano schreef:Waarom is dat irritant? Je hebt toch een "back" knop?
Omdat je vanaf het forum naar een quiz bijvoorbeeld eerst het volledige aantal vragen op "back" moet klikken om je resultaat te kunnen posten :(

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 06 apr 2009, 14:53

ervaren gebruikers wegjagen door die simpele toevoeging? Nee daar geloof ik beslist niet in( ook wel wat overdreven vind je ook niet? elvendertig sites open?? ), ik ben zelf 1 van de ervaren gebruikers (om het zo maar te noemen) ik gebruik verschillende OS en bestuur en gebruik/misbruik de pc al vanaf de tijd dat de racespelletjes een vierkant sprite was met sterretjes als wielen.Ik brak in in computers voor de lol en met medeweten van. Dus ja ervaren ?? Commercieel gezien is het linken in een nieuw venster absoluut wel een verbetering, het is niet voor niets zo dat google/ startpaginas etc precies hetzelfde doen.

Je kunt ook op het kruisje klikken, dan gaan de honderden geopende sites sluiten.

Maar goed, het zal mij niet heel veel uitmaken of het er komt of niet. Ik blijf toch wel komen...zou een rare boel worden om niet meer te komen om zoiets simpels.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 06 apr 2009, 15:55

ik moet ff kijken welke mogelijkheden er zijn tot het veranderen van openings mogelijkheden.

en of het echt een voordeel zou hebben, dat weet ik niet
soms als ik dat wil doe ik "openen in nieuw venster"etc.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 06 apr 2009, 19:47

Cees schreef:het is niet voor niets zo dat google/ startpaginas etc precies hetzelfde doen.
Raar...Bij mij doet alleen startpagina dat wel, google niet. Heb om te checken zelfs Explorer maar weer 's opgestart.

Als ik google en in een keer het resultaat heb, dan open ik het liefst in hetzelfde venster. Als ik meerdere zoekresultaten wil vergelijken, open ik in nieuw tab-blad (middelste muisknop!).

Bij fora open ik meestal nieuwe berichten en vandaar uit open ik in nieuwe tab-bladen. Ik sluit me dus aan bij Pinxo dat het wel makkelijk is als dat automatisch gebeurt. Maar ik sluit me zeker ook aan bij "kijk maar wat je doet", mij maakt het niet echt uit.

Ik zou wel graag een shoutbox op de startpagina van het forum zien; dan kunnen we lekker op z'n "koks" opscheppen over hoeveel couvert we wel niet gedraaid hebben en hoe lang onze dag wel niet is geweest.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 06 apr 2009, 20:17

Cees schreef:ervaren gebruikers wegjagen door die simpele toevoeging? Nee daar geloof ik beslist niet in( ook wel wat overdreven vind je ook niet? elvendertig sites open?? ),
Ja, ik overdijf graag.
ik ben zelf 1 van de ervaren gebruikers (om het zo maar te noemen) ik gebruik verschillende OS en bestuur en gebruik/misbruik de pc al vanaf de tijd dat de racespelletjes een vierkant sprite was met sterretjes als wielen.Ik brak in in computers voor de lol en met medeweten van. Dus ja ervaren ?? Commercieel gezien is het linken in een nieuw venster absoluut wel een verbetering, het is niet voor niets zo dat google/ startpaginas etc precies hetzelfde doen.
Mmmm... Google doet dat niet. En startpagina's, tsja, dat zijn dan weer de parasieten van de content, bijna even erg als spammers. :P
Maar goed, het zal mij niet heel veel uitmaken of het er komt of niet. Ik blijf toch wel komen...zou een rare boel worden om niet meer te komen om zoiets simpels.
Daar heb je dik gelijk in. Ik zal er in ieder geval ook niet meer of minder voor komen.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 06 apr 2009, 21:01

Ik klik gewoon op mijn scrol wiel, dan openenen alle links in een nieuw venster 8)

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 06 apr 2009, 21:33

Ik bedoel dus ook de google als i google, als je daar jouw voorkeuren hebt staan, zoals telegraaf, nforce, buienradar etc, dan opent zich een nieuw scherm, net als op kadaza. Idd niet als je een zoekopdracht doet. Maar dan is het doel ook anders, want dan zoek je wat. Dus er zit verschil in. Het is ook maar net wat jezelf prettig vindt, en dat zal natuurlijk altijd een kwestie van voorkeur zijn.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 sep 2009, 12:50

Het heeft even wat tijd in beslag genomen, maar heb eigenlijk tijd gevonden dit "probleem aan te pakken".
Als het goed is openen de links nu in een nieuw vester.

Laten we even kijken, of dit beter is.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

sjaak

Bericht door sjaak » 09 sep 2009, 13:04

Lol niet echt leo.
Ik denk dat Externe links de bedoeling is.
het is wel zo fijn om binnen het forum met de back button van de browser te werken.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 sep 2009, 13:11

ik snap hem.
www.koksforum.nl

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 sep 2009, 13:17

moet weer in orde zijn nu.
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 09 sep 2009, 21:39

Leo schreef:moet weer in orde zijn nu.
werkt hier nog niet:)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 10 sep 2009, 07:49

de link gaat toch open in een nieuw venster?

http://www.koksforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

de losse forum onderdelen gaan niet meer open in een nieuw venster.
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 10 sep 2009, 09:13

Ja nu doet ie het! Top!
:D

Plaats reactie