Maik Kuipers wint Wynand Vogel Bokaal

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 10 feb 2010, 01:05

Maik Kuipers van De Librije heeft de Wynand Vogel Bokaal op zijn naam geschreven. De rechterhand van driesterrenkok Jonnie Boer wil de gewonnen cheque van 10.000 euro besteden aan een culinaire trip naar Chicago.

Kuipers won maandagmiddag de tweede editie van de Wynand Vogel Bokaal, gehouden tijdens de regionale beurs HorecaEvenTT in Assen.

Vorig jaar werd de wedstrijd van de bekende wedstrijdorganisator Wynand Vogel gewonnen door Toine Smulders van Villa Copera in Tolkamer. Kuipers liet eerder weten dat hij bij winst van de wedstrijd het prijzengeld wil besteden aan een culinaire trip naar Chicago in de VS om er restaurant Alinea te bezoeken.

Volgens wedstrijdorganisator Wynand Vogel blonk Kuipers vooral uit op smaak. ‘Zulke mooie en goede smaken. Met daarbij nog niet alledaagse dingen’, aldus Vogel over de winnaar.

Bron: missethoreca.nl
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees
Contacteer:

Re: Maik Kuipers wint Wynand Vogel Bokaal

Bericht door Cees » 10 feb 2010, 01:07

Nu las ik ook een reactie van een lezer daar:
carel - 09-02 23:41
ben aanwezig geweest in Assen, gerechten zagen er zeer verzorgd uit. Vind het echter geen pas hebben dat Jonnie Boer in een jury deelneemt van een wedstrijd waarin een werknemer van hem plaats neemt. Tegenover de rest van de deelnemers vind ik dit niet correct van de organisatie.
Wat is daar waar van?

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 10 feb 2010, 01:21

Zou mooi zijn als iemand foto's heeft van het winnende en van de andere deelnemende kandidaten. De gerechten bedoel ik dan.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 10 feb 2010, 09:27

ben d'r niet geweest...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

jaap1973

Bericht door jaap1973 » 11 feb 2010, 22:04

ik ben inderdaad ook aanwezig geweest bij de wedstrijd en heb mij toen ook verbaasd over dit feit. Heb het er toevallig afgelopen dagen ook met enkele collega's over gehad en die hebben zich hierover ook verbaasd.
In mijn ogen is dit geen correcte gang van zaken van de organisatie van de wedstrijd en niet correct tegenover de overige deelnemers. (we laten tenslotte nederland-belgie ook niet door mario van der ende fluiten).
In mijn ogen moet je, als je een wedstrijd op dit niveau organiseert, met dito prijzengeld, een volstrekt onafhankelijke jury uitnodigen.

yrtsap

Bericht door yrtsap » 13 feb 2010, 07:11

Cees schreef:Nu las ik ook een reactie van een lezer daar:
carel - 09-02 23:41
ben aanwezig geweest in Assen, gerechten zagen er zeer verzorgd uit. Vind het echter geen pas hebben dat Jonnie Boer in een jury deelneemt van een wedstrijd waarin een werknemer van hem plaats neemt. Tegenover de rest van de deelnemers vind ik dit niet correct van de organisatie.
Wat is daar waar van?
Ik was er wel, en Jonnie heeft Maik niet gejureerd.

jaap1973

Bericht door jaap1973 » 13 feb 2010, 10:27

wat deed jonnie daar dan, hij werd tijdens de prijsuitreiking uitdrukkelijk genoemd als jurylid!

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 13 feb 2010, 12:43

Mischien is Jonnie uitgesloten tijdens het Jureren van Maik Kuipers. Denk dat dat dan het geval is geweest.

jaap1973

Bericht door jaap1973 » 14 feb 2010, 00:05

beste cees,

zal best dat jonnie is uitgesloten om maik te jureren. Maar dan nog, de rest wel jureren?
Kom toch op man, dit kun je toch niet serieus nemen.
Vooropgesteld vind ik jonnie Boer een fantastische kok en ondernemer, echter voor zo'n wedstrijd moet in mijn ogen een onhafhankelijke jury worden aangesteld, en dat is in mijn ogen niet gebeurd.

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 14 feb 2010, 00:54

Komt vaak voor dat de chef/maître van een deelnemer in de jury zit van een wedstrijd hoor. Hij is dan inderdaad uitgesloten tijdens het jureren van diegene.
Practice what you preach

berexstone

Bericht door berexstone » 14 feb 2010, 12:37

Jonnie Boer is heus wel professioneel genoeg om objectief te zijn. Je kunt met wie bij wie gewerkt heeft echt geen rekening houden. Er wordt steeds meer op hoog niveau gekookt dus de kans dat je iemand tegenkomt waar je mee gewerkt hebt of mee werkt is gewoon heel groot. President van de vakjury voor het eksamen van M.O.F. (Meilleur Ouvrier de France) in Frankrijk is Alain Ducasse. Kijk eens hoeveel restaurants en bistrots dat die niet heeft in Parijs, Monte Carlo, Frankrijk en de rest van de wereld. Vast jurylid is ook Jacques Maximin, ook die heeft met veel mensen samengewerkt. Een jurylid moet gewoon professioneel z'n werk doen en zelfs, onbewust, mischien nog wel strenger zijn tegenover bekenden. Met de redenering volgens enkele van de bovenstaande reactie's zou je dadelijk meer juryleden nodig hebben dan er koks zijn......................

Plaats reactie