Restaurant Eindeloos verkocht

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
willem
Contacteer:

Restaurant Eindeloos verkocht

Bericht door willem » 05 okt 2009, 08:05

Persbericht
Nieuwe eigenaar voor Restaurant Eindeloos.

Restaurant Eindeloos te Leeuwarden van eigenaren Marcel Haven en Nynke Jansma zal per 1 januari 2010 overgenomen worden door Willem Schaafsma. De huidige eigenaren exploiteren sinds juli 1999 het restaurant in de Korfmakersstraat en zijn bezig met plannen voor een nieuw restaurant.
De nieuwe, jonge ondernemer heeft zijn opleiding gevolgd onder leiding van Meesterkok Albert Kooy en heeft ervaring opgedaan in gerenommeerde restaurants zoals Landgoed Lauswolt te Beetsterzwaag, Restaurant De Kersentuin te Amsterdam, Restaurant Ciel Bleu te Amsterdam en Restaurant t' Nonnetje te Harderwijk.

Als gastheer wordt Jorrit Bokma aangetrokken om het culinaire team te versterken. Hij wordt verantwoordelijk voor de gastvrijheid en de wijnkaart.

De keukenstijl blijft Frans Mediterraans met soms een Oosters accent. De producten waar mee gewerkt zal worden komen waar mogelijk uit de regio maar het belangrijkste is de versheid en de kwaliteit van de ingrediënten en de wijn.

Restaurant Eindeloos is gevestigd in een prachtig monumentaal pand in de binnenstad van Leeuwarden en zal plaats gaan bieden aan 30 gasten in een warme en informele sfeer.
Het restaurant zal per 5 januari geopend zijn van dinsdag t/m zaterdag voor diner en van woensdag t/m vrijdag geopend voor de lunch. Op zondag wordt een bijzondere verlate lunch geserveerd, de “Chefs Lunch”. Een informele middag vanaf 14.00 uur waarbij maximaal 16 gasten plaats kunnen nemen aan een lange gedekte tafel voor een 3-gangen lunch. De chef zal dan samen met zijn partner Jessica ook aanschuiven. Tussen de gangen door zijn de gasten vrij om even een kijkje te nemen in de keuken. ’s Avonds is het restaurant gesloten.

Het restaurant gaat een verrassingsmenu serveren, “Proeverij Eindeloos”. Dit menu is opgebouwd uit seizoensgebonden kwaliteitsproducten en start met 3-gangen voor € 40,-- en kan uitgebouwd worden naar 6-gangen voor € 70,--. Uiteraard wordt er rekening gehouden met eet- en dieetwensen.
Speciaal voor de opening serveert Restaurant Eindeloos in januari en februari een Première menu; een 3-gangen menu voor een prix d’amis van € 30,--.

Reserveren kan telefonisch 058-2130835 of via email info@restauranteindeloos.nl
Verdere informatie http://www.restauranteindeloos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: Restaurant Eindeloos verkocht

Bericht door JeroenTrimbos » 08 okt 2009, 11:32

Ik heb met Willem samen mogen werken bij de Kersentuin en verwacht heel veel van hem in de toekomst!
Beheerst alle kanten in de keuken zeer goed en beschikt over een zeer grote (produkt) kennis, een echte vakman!

Moet ik 4 januari ook mijn messen meenemen als ik je kom helpen Willem :D ?
Practice what you preach

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 08 okt 2009, 12:21

ik ben er helaas niet 4 januarie...anders had ik ook wel gekomen..me oud klasgenootje... :mrgreen:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

willem
Contacteer:

Bericht door willem » 08 okt 2009, 14:21

Alleen je kokspak is goed jeroen, fijn dat je komt helpen en bedankt voor het mooie stukje wat je net hebt geschreven,word zo langzamerhand tijd dat ik ga nadenken wat ik ga doen met de opening.(heb al wel wat ideen hoor)
bel je binnenkort nog wel even ,ben wel benieuwd hoe jij je opening hebt gedaan etc.

Pluter

Bericht door Pluter » 08 okt 2009, 22:37

Gefeliciteerd Willem!!

Vette move.. Home sweet home...!
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Plaats reactie