Herman den Blijker traint slecht personeel

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Herman den Blijker traint slecht personeel

Bericht door Webmaster » 25 apr 2007, 16:38

Personeel is niet meer wat het geweest is. Vandaag verscheen bijvoorbeeld een onderzoek, waaruit blijkt dat winkelpersoneel zelfs ’zwaar tekortschiet’. Ach, vreemd zal het u ook niet in de oren klinken. Want wie kent niet dat ene jonge personeelslid dat aan de telefoon vrolijk ‘je’ en ‘jij’ roept tegen uw belangrijkste klant, of stelt dat de klant aan de balie ‘maar even moet wachten, omdat hij het druk heeft.’ Juist in de benadering van uw klanten en leveranciers ligt een groot deel van het succes van uw onderneming verborgen.

Personeel is vaak hét onderscheidende element, zeker in volle sectoren als retail en horeca. Personeel dat niet netjes is opgevoed, kan zo een aardige kostenpost opleveren. Maar er is nu een oplossing bedacht.

Het Financieele Dagblad bericht vandaag over een nieuwe vorm van personeelstraining. Stuur uw personeel een dagje op cursus in een goed restaurant. Bedienen van mensen op hoog niveau, blijkt een goede manier om personeel de juiste omgangsvormen aan te leren.
‘Mensen beseffen hier dat alles wat zij doen een direct effect heeft op wat de klant ervaart. De horecasector is een sector die letterlijk staat of valt met de kwaliteit van de geleverde service,’ licht Bart Kollau van het bedrijf Colfield, de initiatiefnemer toe. In de horeca is klantgerichtheid veel directer voelbaar dan bijvoorbeeld in de financiele dienstverlening,.
Herman den Blijker.

Samen met de onderneming van topkok Herman den Blijker, is Colfield bezig een restaurant te bouwen, speciaal gericht op het geven van trainingen aan personeel in dienstverleningsvaardigheden. Een voorproefje met een aantal ict'ers van onder anderen Staatsbosbeheer was een succes.

Taken scheiden
Wie gewoonlijk op het secretariaat werkt, gaat in het restaurant in de bediening, wie werkt met klanten duikt dan juist de keuken in. ‘Zo merken ze hoe belangrijk het is om rollen en taken tussen het frontoffice en het backoffice op elkaar af te stemmen’, stelt initiatiefnemer Kollau. ‘Een medewerker van Staatsbosbeheer zei tegen mij: “Ik werk hier nu al acht jaar en dit is de eerste keer dat ik een klant zie.”’

Het trainingsrestaurant zal half juni zijn deuren openen.

Meer informatie over het samenwerkingsverband tussen Colfield en Den Blijker vindt u hier.
http://www.engel-colfield.com/
http://www.colfield.nl/

Bron: www.bizz.nl
Kokforum.nl : de website voor koks

Tompie

Bericht door Tompie » 02 mei 2007, 13:28

Bart is een oud collega van me.

Zal zeker iets leuks worden!
Een dag niet gekookt is een dag niet geleefd.

Tom

Plaats reactie