Coquille in Den Bosch komende maanden volgeboekt

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Coquille in Den Bosch komende maanden volgeboekt

Bericht door Webmaster » 12 apr 2007, 09:30

Restaurant Coquille in ’s Hertogenbosch zit de komende tweeënhalve maand bomvol. Dat als gevolg van de winst in het tv-programma van Herman den Blijker, Mijn Tent is Top. Dinsdagavond was in een live-uitzending te zien dat het jonge Brabantse koppel afrekende met Doozo uit Leeuwarden.

Wat zo’n deelname aan een tv-programma al niet kan doen. Tot juli zit Coquille volledig volgeboekt, zo meldt BN/DeStem. Veel Nederlanders zijn blijkbaar nieuwsgierig geworden en willen het Bossche kwaliteitsrestaurant met informele sfeer zien en proeven.

Zolderkamer
Nu de camera’s verdwijnen uit het drie maanden oude restaurant, wordt het iets minder hectisch in Coquille. Voor de eigenaren Sven Uijttewaal (25) en Geertje Klijn (23) reden om de bewoonde zolderkamer van Coquille in te ruilen voor hun woning in Breda. De brandweer verbood langer wonen boven het restaurant.

Met de winst in Mijn Tent is Top wordt de schuld van Sven en Geertje van zo’n 300.000 euro in één keer afgelost. De andere deelnemende horecazaken van de tv-serie (Doozo in Leeuwarden, Suisse in Amsterdam en Como 010 in Rotterdam) krijgen hun investeringsbedrag niet teruggestort. Grote sponsors achter het programma waren Heineken en Postbank.

Bron: http://www.zibb.nl/horeca/
Kokforum.nl : de website voor koks

Webmaster
Contacteer:

Coquille niet ‘Lekker’ genoeg

Bericht door Webmaster » 20 jun 2007, 05:20

Restaurant Coquille in ’s Hertogenbosch was winnaar van ‘Mijn Tent is Top’, maar wordt niet opgenomen in de top-100 van Lekker 2008. Daar is het restaurant op dit moment nog niet goed voor, meldt Lekker.

Lekker laat weten dat de keuken redelijk tot goed is, maar wel beter moet. ,,De bediening is uitstekend, zowel in warenkennis als in gastvrijheid.’’ De gasten weten het restaurant overigens goed te vinden. Voor de weekenden geldt een wachttijd van twee maanden.

De inspecteur laat weten dat de huisgedraaide filet americain met mayonaise van basilicum wat steviger zijn. ,,De basilicum is te nadrukkelijk aanwezig.’’ De heilbot en oester met zacht gekonfijte citroen viel wel in de smaak. ,,Een leuke en fris smakende combinatie.’’

Maar er kleefde wel een minpuntje aan. De heilbot had aan één zijde te weinig vuur gehad, waardoor die te rauw bleef. Het rosé gebraden lam smaakte weer prima. Ook het nagerecht kreeg alle lof van Lekker.

Bron: http://www.missethoreca.nl/Sectoren/Restaurant
Kokforum.nl : de website voor koks

Koeno

Bericht door Koeno » 20 jun 2007, 14:21

Jammer, had het wel leuk gevonden om ze daar in te zien :P mja zou ook wel erg snel zijn :D
Veni, vedi, ik werd chef

Mitch

Bericht door Mitch » 27 jun 2007, 11:56

Ach de lekker....... :? Je moest eens weten wat voor restaurants in die top 100 staan en wat voor zaken juist weer niet.
Bij twijfel iets meer...

Marino

Bericht door Marino » 27 jun 2007, 19:18

Precies mitch.. ik lig er niet wakker van ook hoor

chef peter

Bericht door chef peter » 27 jun 2007, 20:26

DE lekker, lekker voor in de openhaard

Plaats reactie