Zwarte lijst in Belgische sterrenrestaurants

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Zwarte lijst in Belgische sterrenrestaurants

Bericht door Webmaster » 11 apr 2007, 14:51

Belgische sterrenrestaurants hebben onderling een zwarte lijst opgesteld van klanten die na hun reservering niet komen opdagen. Dat zou namelijk steeds vaker voorkomen en kost de dure restaurants veel geld. Sommige restaurants vragen inmiddels net als hotels een creditcardnummer om bij een niet verschijnen toch kosten in rekening te kunnen brengen.

In sommige sterrenrestaurants is het nodig maanden vantevoren te reserveren. Als iemand dan niet op komt dagen blijft de tafel die avond leeg. 'Vier couverts op een service van 44, dat is bijna 10 procent van mijn omzet. Tegen ongeveer 140 euro de man is de rekening snel gemaakt', aldus een chef-kok woensdag in de krant Het Laatste Nieuws.

Bron: http://www.zibb.nl/horeca/
Kokforum.nl : de website voor koks

Webmaster
Contacteer:

Credit card nummer bij resevering

Bericht door Webmaster » 11 apr 2007, 14:54

Credit card gevens / nummer achter late nvindt ik een normale zaak moet meer gebeuren in Nederland als je het mij vraagt. in Engeland is dit bij de normaalste zaak als men een resevering doet.

Toen ik nog in het Amstel Hotel werkzaam was gebeurde dit vooral als gasten voor de Chefs Table een resevering hadden gemaakt.

Ben zeer benieuwd als het ook in zaken voordkomt waar men werkt.
Kokforum.nl : de website voor koks

paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel » 17 apr 2007, 10:33

Pierre Gagnaire heeft op zijn website zelfs een soort van 'reserveringsreglement' waarin staat aangegeven welke kosten in rekening worden gebracht wanneer je de reservering (tijdig) afzegt.

Tompie

Bericht door Tompie » 17 apr 2007, 11:59

Idem the Fat Duck.
Een dag niet gekookt is een dag niet geleefd.

Tom

Plaats reactie