De Fuik! in Aalst

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

De Fuik! in Aalst

Bericht door Leo » 29 jan 2012, 15:14

Nieuwe beleving met regionale producten bij De Fuik
Afbeelding

Met een speciaal Poldermenu en een Polderavond hebben Marco en Inez Poldervaart van restaurant De Fuik in Aalst hun visitekaartje in de Bommelerwaard afgegeven.
Het Poldermenu is het resultaat van de zoektocht van SVH Meesterkok Marco Poldervaart naar regionale producten in Gelderland en Brabant.

Regionale ontdekkingstocht
Marco en Inez Poldervaart verruilden in de zomer van 2011 hun restaurant De Gastronoom in het Friese Harlingen voor De Fuik, aan de Afgedamde Maas op de grens van Gelderland en Brabant.
Marco Poldervaart: “Na onze komst in Aalst ben ik op ontdekkingstocht gegaan naar mensen die op een inspirerende manier met hun vak bezig zijn. Ik vond bijvoorbeeld een bijzondere paddenstoelenkweker in Rossum, een jager die me voorziet van wilde ganzen en een slager in Brakel die zijn eigen worsten en hammen maakt. Deze slager maakt nu speciaal voor mij een aantal worsten, waaronder Friese worst. Met al deze mooie producten kan ik Gelderland en Brabant met elkaar verbinden met een knipoog naar Friesland.”

Pekinggans Loevestein
Tijdens een speciale Polderavond, waarbij De Fuik tot de laatste stoel was gevuld, werd het Poldermenu geïntroduceerd. Hierin zijn onder meer Brakels runderrookvlees, Rossumse zwammen, gerookte Maaspaling, Friese boerenkool, Pekinggans Loevestein en een variant op de Bossche bol opgenomen, alles in de creatieve en vernieuwende stijl van Marco Poldervaart.
Het vijf gangen Poldermenu is nog tot en met 5 februari te reserveren voor lunch en diner voor de speciale prijs van 75 euro, inclusief Champagne-aperitief, mineraalwater, wijn en koffie met friandises. Daarna worden onderdelen ervan in de à la carte gerechten en de menu’s verwerkt, waardoor structureel met regionale producten wordt gewerkt.

Gasten voorzien ons van input
Marco Poldervaart: “Op deze bijzondere plek aan de rivier, met een van de mooiste terrassen van Nederland en met de vele regionale producten willen we De Fuik verder uitbouwen. Daarvoor luisteren we ook goed naar onze gasten, want die voorzien ons als nieuwkomers gelukkig van input. We willen dat gasten bij ons lekker eten in een mooie ambiance met een goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Kookjam met Gerrit Greveling
“De komende tijd organiseren we veel acties, zoals speciale menu’s rond Valentijns- en Moederdag, overnachtingsarrangementen en we doen mee met de Restaurantweek, die we een week eerder laten beginnen om zoveel mogelijk gasten ervan te laten genieten.
In februari komt Gerrit Greveling, SVH Meesterkok en voorzitter van de Alliance Gastronomique naar De Fuik en gaan we samen een kookjam doen, daar verheug ik me erg op.
We hebben er heel veel zin in om De Fuik verder op de kaart te zetten!”

bekijk meer op http://knoopjelos.nl/polderlunch-a-la-p ... -fuik/928/
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie