restaurantweek onder vuur

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Maurits

restaurantweek onder vuur

Bericht door Maurits » 30 mar 2011, 08:47

Las vandaag een stukje in de Spits over de restaurantweek. Ron Blaauw zei daarin dat de klanten van de restaurantweek verschrikkelijke zeikerds zijn die toch niet terugkomen. Hij had er geen zin meer in om zichzelf in de uitverkoop te gooien voor dubbeltje-op-de-eerste-rang-klanten.

Van vinden jullie hiervan? Wat is jullie ervaring? Graag geen politiek correct geneuzel....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: restaurantweek onder vuur

Bericht door Leo » 30 mar 2011, 14:59

hangt gewoon van de zaak af.
Wij hebben heel veel leuke gasten gehad, of ze terug komen.. je weet het nooit.
als ze het maar naar hun zin hebben gehad.

wij hebben half a la carte en 1/2 restaurant week menu gedaan. leuke mix.

lekker wat te doen gehad dus die week. Lunch erg rustig gehad.
Het is niet goedkoop, en de verdiensten zijn wat lager.. maar het kan zeker uit.
Zeker, als ze anders bij de buren gaan eten, omdat die wel meedoen.

Denk dat we volgende keer gewoon weer mee doen hoor, maar of je ook met andere "weken" mee moet doen, dat weet ik niet.
Restaurantweek is wel nationaal een hype en dus wel garantie voor een gevulde zaak.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 30 mar 2011, 23:14

Wil je op je wenken bediend worden Maurits, geen PC-geneuzel?

Ron Blauw gooit zichzelf al in veel opzichten in de uitverkoop en zou met zijn staat van dienst als het goed is niet eens aan een restaurant-week hoeven te beginnen. Hij heeft waarschijnlijk echter een kansje geroken en is nu teleurgesteld in het resultaat. Over azijn-pissers gesproken.

Ik sluit me gedeeltelijk aan bij Leo onder het motto: "baadt het niet dan schaadt het niet" en anders moet je gewoon zelf met (flink) wat initiatief komen om op soortgelijke manier een evenement te organiseren.

Mijn baassie heeft pakweg quitte gedraaid en zowel ik als (hopelijk) veel gasten hebben een prima week gehad. Volgend jaar geen herhaling overgens;)
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 31 mar 2011, 15:59

als je ook gewoon een goede week had gehad zonder de restaurantweek, dan kun je misschien maar beter niet meedoen.

Denk dat het systeem wel anders moet.

Als je 20 couverts hebt, of 50, dan zit daar nog wel een hoop verschil in in de opstart kosten.
Voorstel: hoe meer couverts je beschikbaar stelt, hoe meer kosten je moet betalen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 01 apr 2011, 07:11

Pluter schreef:Wil je op je wenken bediend worden Maurits, geen PC-geneuzel?
Was niet zo dwingend bedoeld....scuzzi.

Ik merk wel in mijn omgeving dat veel koopjesdieven naar de restaurantweek gaan, en die komen zeker niet terug. En dat is toch wel een beetje de bedoeling van de restaurantweek? Plus een beetje reclame/exposure misschien.

Pluter

Bericht door Pluter » 01 apr 2011, 13:03

Wat maakt het nou uit dat de bedoeling is.. Als het rekensommetje maar klopt aan het einde van de rit en je er geen andere omzet voor hoeft te laten liggen dan is alles wat je wint qua exposure/financieel/terug kerende klanten etc meegenomen toch?
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Maurits

Bericht door Maurits » 01 apr 2011, 14:20

Okee, het gaat alleen om de knaken. Waar niet. Maar de vraag is niet of je winst maakt in de restaurantweek, maar of je MEER winst maakt dan tijdens een normale week. Is dat zo?

Mij staat die restaurantweek vooral tegen omdat het die Hollandse schraapkoorts stimuleert. Dit zullen veel mensen denken: "Die kudt-horeca is veel te duur, want ze maken blijkbaar nog winst in een kortingsweek. Nu ga ik alleen nog maar uit eten in de restaurantweek". En dat lijkt ook nog te kloppen, want die restaurantweek wordt alleen maar populairder!

lowie

Bericht door lowie » 01 apr 2011, 18:19

Een restaurant met naam en faam maakt zijn naam kapot door de restaurant week, er zijn andere middelen genoeg om reklame te maken zonder de aasgieren toe te laten, en zijn prijzen te behouden !

Een week onder de prijs verkopen is dodend voor de toekomst, vele mensen zeggen als hij het dan kan waarom niet altijd voor deze prijs en als het restaurant een goedkoop menu serveer, wel dan zit je nog meer fout, dan zeggen ze is het maar dit dat je daar krijgt voor al dit geld !

Plaats reactie