Zeldzaam kookboek uit 1768

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
sjaaksmeenk

Zeldzaam kookboek uit 1768

Bericht door sjaaksmeenk » 09 jan 2011, 14:42

Heb nog een zeldzaam kookboek uit 1768, titelpagina zelf ontbreekt en de laatste pagina's van inhoudsopgave zijn los
prachtig als je de recepten van toen ziet, heel apart, zie mijn foto's op

http://www.antiekboekies.nl/1768kookboek/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de inhoudsopgaves maar eens, aparte recepten!

Prijs is 750,00 € voor dit zeldzaam kookboek
Bij interesse mailen naar: sjadasme@hetnet.nl

yrtsap

Re: Zeldzaam kookboek uit 1768

Bericht door yrtsap » 11 jan 2011, 08:25

beste sjaak,

op marktplaats heb ik al eens flink wat geboden op uw boek, maar nooit heeft u de moeite genomen om te reageren. Persoonlijk vind 750 te veel voor een incompleet boek.
Hoe weet u trouwens dat het boek uit 1768 komt als de titelpagina ontbreekt?

mvg
yrtsap

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 11 jan 2011, 14:42

Ik heb het boek helemaal niet op Marktplaats gehad, dus bij mij heb je niet geboden, dan al het wellicht bij iemand anders geweest zijn, maar ik heb het helemaal niet op Marktplaats gehad.

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 11 jan 2011, 14:46

yrtsap schreef:beste sjaak,

op marktplaats heb ik al eens flink wat geboden op uw boek, maar nooit heeft u de moeite genomen om te reageren. Persoonlijk vind 750 te veel voor een incompleet boek.
Hoe weet u trouwens dat het boek uit 1768 komt als de titelpagina ontbreekt?

mvg
yrtsap
Ik heb dus het boek niet op Marktplaats gehad, dat zal wellicht iemand anders zijn geweest.
En hoe ik het weet dat het uit 1768 komt terwijl de titelpagina ontbreekt?
Ik zou zeggen, kom kijken en overtuig jezelf:-)

yrtsap

Bericht door yrtsap » 11 jan 2011, 23:07

bestje sjaak, wellicht heb ik het dan verkeert gezien.... :roll: Maar ik weet het bijna 100% zeker, aangezien dit boek zelden op marktplaats staat. Ik ben zelf in het bezit van enkele uitgaven van de Volmaakte Gelderse Keukenmeid. Dus ik ben bijzonder geintereseerd hoe u het jaartal weet zonder een titelblad of druk? Ik overtuig mijzelf alleen op feiten. Niet op speculaties.

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 12 jan 2011, 12:53

Je hebt helemaal gelijk dat ik het niet hard kan maken dat het van 1768 is, omdat ik de titelpagina helaas niet meer heb ( wel gehad ), dus is het aan jou zelf of je mij op mijn blauwe ogen en/of woord wilt geloven, of niet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat voor mij zelf ook niet van al te groot belang vind, omdat ik er niet per se vanaf hoef, dus ik zal niet ten koste van alles proberen te overtuigen: je moet het dan toch met mijn woord doen, en als je dat niet wilt, geen probleem: zoals gezegd, ik hoef er niet per se vanaf.

Groetjes,

Sjaak

Maurits

Bericht door Maurits » 12 jan 2011, 13:33

Ik ben het wel met yrtsap eens, je aanbod is een beetje schimmig. Misschien is het de moeite waard om in een authenticiteit-test te investeren. Lijkt me redelijk voor een aankoop van €750.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 12 jan 2011, 16:15

Maurits schreef:Ik ben het wel met yrtsap eens, je aanbod is een beetje schimmig. Misschien is het de moeite waard om in een authenticiteit-test te investeren. Lijkt me redelijk voor een aankoop van €750.
Komt er een koper komt of niet ( of dat via dit medium hier is of elders ) dat maakt mij niet zoveel uit, zoals gezegd ik hoef er niet vanaf, ik twijfel niet aan mijn oprechtheid en ook niet aan de authenciteit: ik heb namelijk zelf al een flink aantal jaren antieke boeken ge- en verkocht, paar zeldzaampjes laten zien? Zie bijv een paar van mijn boeken op

http://www.antiekboekies.nl/1621/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1739C/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1663C/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1677B/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1784C/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1727kaapdeg ... p/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1696munting/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.antiekboekies.nl/1725A/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar wat voorbeelden wat ik heb, je begrijpt, ik twijfel dan niet zo aan mij zelf of het boek echt uit 1768 is
Maar goed, zoals ik al zei, ik ga niet alles uit de kast halen om iemand te overtuigen, zeker niet omdat ik er per se vanaf moet.

Groet,

Sjaak

yrtsap

Bericht door yrtsap » 13 jan 2011, 02:17

dan is dat een verschil in mening, ik ben trotse bezitter van enkele bladen uit het Medcymboeck met als inleg het coc-boeck en ik ben toch wel geintereseerd of het uit 1690 of 1620. betreft het boek heb ik zeker interesse maar absoluut niet voor dat bedrag, het is buiten propporties.
mooie collectie, ikzelf spaar antieke nederlandse kookboeken. mocht je iets hebben hoor ik het wel.

Scoc

Bericht door Scoc » 14 jan 2011, 17:22

Maurits schreef:Ik ben het wel met yrtsap eens, je aanbod is een beetje schimmig. Misschien is het de moeite waard om in een authenticiteit-test te investeren. Lijkt me redelijk voor een aankoop van €750.
Nou, met 750 EUR kan je heel wat andere leuke dingen doen, waarvan je ook effectief zeker bent.
Leuk geprobeerd, maar ik ga er alvast niet op in. Kan ik een leuk citytripje mee doen, waarbij ik ook heel wat oude dingen kan zien :p

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 14 jan 2011, 18:38

Scoc schreef:
Nou, met 750 EUR kan je heel wat andere leuke dingen doen, waarvan je ook effectief zeker bent.
Leuk geprobeerd, maar ik ga er alvast niet op in. Kan ik een leuk citytripje mee doen, waarbij ik ook heel wat oude dingen kan zien :p
Niets moet, alles mag:-) Wat mij betreft einde discussie, we kunnen lang gaan dimdammen, ieder zijn keus, net zoals iedereen die maakt, doe ik dat ook :D

yrtsap

Bericht door yrtsap » 16 jan 2011, 08:45

Scoc schreef:

Het verzamelen van antieke kookboeken is geen goedkope hobby. Zeker niet als je boeken uit de achttiende eeuw vind.

Persoonlijk vind ik dit een beetje overpriced , neemt niet weg dat ik hem graag in mijn collectie had gehad.

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 20 jan 2011, 21:54

yrtsap schreef:
Scoc schreef:

Het verzamelen van antieke kookboeken is geen goedkope hobby. Zeker niet als je boeken uit de achttiende eeuw vind.

Persoonlijk vind ik dit een beetje overpriced , neemt niet weg dat ik hem graag in mijn collectie had gehad.
Geduld is meestal een schone zaak: boek is inmiddels verkocht :)

yrtsap

Bericht door yrtsap » 21 jan 2011, 08:47

gefeliciteerd! Mocht je nog eens zo'n boek krijgen hoor ik het graag!

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 15 feb 2011, 17:34

yrtsap schreef:gefeliciteerd! Mocht je nog eens zo'n boek krijgen hoor ik het graag!
Heb nog wat, uit 1795 ( staat niet meer op de titelpagina, en mag je van mij aannemen dat dat zo is, er is zover ik weet ergens in de jaren 60 1 x een herdruk geweest )

foto's staan op mijn Url op

http://www.antiekboekies.nl/1795B/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en een handgeschreven receptenboekje uit 1859

http://www.antiekboekies.nl/1859receptenboekje/foto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik noem dit keer maar eens geen prijs, voor1 of beide kan eenieder zijn bod doormailen naar

sjadasme@hetnet.nl

Groet,

Sjaak

yrtsap

Bericht door yrtsap » 15 feb 2011, 20:03

ziet er mooi uit sjaak! Zijn alle pagina's er nog, index etc? Ik zag dat het titelblad geplakt was in een restauratie.

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 15 feb 2011, 20:16

yrtsap schreef:ziet er mooi uit sjaak! Zijn alle pagina's er nog, index etc? Ik zag dat het titelblad geplakt was in een restauratie.
Yep, is helemaal compleet.

Groet,

Sjaak

sjaaksmeenk

Bericht door sjaaksmeenk » 18 feb 2011, 16:49

sjaaksmeenk schreef:
yrtsap schreef:ziet er mooi uit sjaak! Zijn alle pagina's er nog, index etc? Ik zag dat het titelblad geplakt was in een restauratie.
Yep, is helemaal compleet, mocht je belangstelling hebben, dan maar even prive mailen.
Langskomen om het te bekijken mag altijd

Groet,

Sjaak

Plaats reactie