over uren

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
elamphen
Contacteer:

over uren

Bericht door elamphen » 30 nov 2008, 23:18

Wellicht een oud onderwerp maar toch heb ik hier even wat tips en trics nodig,
Inmiddels een half jaar geleden veranderd van baan en ik heb tot heden nog geen geld ontvangen van mijn ex werkgeefster, wel veel contact gehad en gesproken maar ze heeft geen geld.
Ex collega van mij heeft ook nog niet al zijn geld ontvangen maar staat er ook vrij machteloos tegenover.
Het restaurant staat al enige tijd te koop en ze zegt dat als het verkocht wordt wij betaald worden maar ik ben echter bang dat dit niet gaat gebeuren.
Nou kunnen ze via de vakbond ook niets regelen omdat de originele urenregistratielijsten in het bezit van t bedrijf zijn en deze "kwijt" zijn op het werk...
het wordt vanzelf 12 uur

Jom
Contacteer:

Re: over uren

Bericht door Jom » 01 dec 2008, 00:12

Als ik het goed begrijp is de werkgever het er mee eens dat je nog geld tegoed hebt. Probeer in een gesprek overeenstemming te bereiken over wat je nog tegoed hebt. Stel voor om dit op schrift te zetten, zodat het voor jullie beiden duidelijk is. Of ze wel of geen geld heeft, kun jij niet controleren. Echter, als je iets hebt waaruit jij kunt bezijzen dat je nog geld tegoed hebt (bv de brief die je in een eerder gesprek samen hebt opgesteld), kun je het via de rechter spelen. Het kan helpen hiermee te dreigen en haar hiermee te dwingen te betalen.

Het alternatief is dat je er gaat eten met een groepje vrienden en op het eind van de avond glashard zegt dat je geen geld hebt. Kan ze hoog en laag springen; laat haar jou maar voor de rechter slepen.... :) :o :oops:
De aanhouder wint

Plaats reactie