bolognese

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
schreven

bolognese

Bericht door schreven » 08 aug 2008, 14:43

Voor een heerlijke verse bolognesesaus hoef je helemaal niet zo veel kruiden te gebruiken.....alleen salie en basilicum (van een Italiaanse chefkok)....verder wel gehakt, (ik neem meestal varkensgehakt én half om half gemengd van ieder even veel ,250 gr per deel) twee stengels selderij, twee wortels, 2 uien, champignons, rode wijn,800 gr tomaten, 35 gr tom. puree en drie uur laten sudderen, vergeet geen pezo...

Smakelijk, hier kan grand Italia niet tegenop, of knorr, of wie dan ook......

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: bolognese

Bericht door Leo » 08 aug 2008, 15:51

klinkt lekker! geen knoflook?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 08 aug 2008, 16:11

een deel sukadelap maakt het ook heerlijk...
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Tim

Bericht door Tim » 11 aug 2008, 00:22

Hai,
Had van mn leerberijf nog het een en ander aan presentjes gekregen omdat ik per september naar een ander leerbedrijf ga.
Hier zat ook het al eerder verschenen boek van Heston Blumenthal op zoek naar de perfectie (die 1ste, met die zwarte kaft), mooie toevoeging want ik heb zijn nieuwste boek ook.
Anyway...hierin staat ook een serieus uitgebreid recept voor de perfecte spaghetti bolognese, heb momenteel 3 weekjes vakantie dus die ga ik vast een keertje maken. :)

greetz

ps. ik mis toch echt de tijm, knoflook en laurier Schreven...die lijken mij toch essentieel.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

lerang

Bericht door lerang » 12 aug 2008, 23:54

Hoi

Een van de afleveringen van het kookprogramma van Heston Blumenthal, in search of perfection, was gewijd aan ragu Bolognese. Is misschien nog op internet te bekijken. Ik herinner me in ieder geval dat hij er heel wat uren voor uittrok voordat de ragu het punt bereikt had dat het uitgeserveerd kon worden.

Groeten Pim

Plaats reactie