australische entrecote

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
paco

australische entrecote

Bericht door paco » 13 jul 2007, 10:42

lekker stuk vlees,mals,goed van smaak,een echte aanrader,heb hem bij mij ook op de kaart staan.oja en nog betaalbaar ook nog.

chef peter

Re: australische entrecote

Bericht door chef peter » 13 jul 2007, 17:49

paco schreef:lekker stuk vlees,mals,goed van smaak,een echte aanrader,heb hem bij mij ook op de kaart staan.oja en nog betaalbaar ook nog.
Neem een stukje dunne lende uit Uruguay en je hebt een kwalitatief beter stukje, het land is beter geschikt voor het fokken van runderen, en ze hebben er een prima ras, Hereford.

paco

australische entrecote

Bericht door paco » 15 jul 2007, 09:31

bedankt voor de tip,zal eens met me leverancier over hebben.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 15 jul 2007, 12:11

Verschil is er wel hoor..

Australische entrecote heb ik zelf op een hoger level staan dan die andere..

Wij hebben zelf voor de Bistro "Pull" vlees, hereford, Uruguay.
Niet verkeerd, maar persoonlijk vind ik de Australische nog beter.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

sjaak

Bericht door sjaak » 15 jul 2007, 23:01

als of er in australie maar 1 soort koe is en 1 soort grasbodem waarop ze grazen net als hollands, iers, argentijns rundvlees is het per boer ( ras, land waarop het graast, bij voeding) verschillend wat je geleverd krijgt.
ik vind dit net zo klinken als: ik heb van de week een duitse wijn gedronken en die is lekkerder dan franse

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 jul 2007, 21:14

nee precies..

klopt helemaal wat je zegt..

Eigenlijk, klopt mijn bericht dan ook niet.
Maar, zo zie je maar, dat je soms in alle eenvoud dingen zegt, waar andere mensen heel anders over denken..

geeft niet.
zo wordt je weer wakker.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

chef peter

Bericht door chef peter » 19 jul 2007, 19:13

sjaak schreef:als of er in australie maar 1 soort koe is en 1 soort grasbodem waarop ze grazen net als hollands, iers, argentijns rundvlees is het per boer ( ras, land waarop het graast, bij voeding) verschillend wat je geleverd krijgt.
ik vind dit net zo klinken als: ik heb van de week een duitse wijn gedronken en die is lekkerder dan franse
klopt ongeveer wat je zegt, alleen is 95% van het rundvlees uit Uruguay Hereford, en word er naar mijn idee, buiten het Wagyu slechts ......hereford uitgevoerd in Australie.
Nu is Uruguay geografisch gezien gewoon een beter land om runderen te fokken, ook zullen het aantal slachthuizen in Australie, die naar Europa exporteren inderdaad er niet zoveel zijn, dan dat Duitsland wijnboeren heeft, sterker ze zijn op precies een hand te tellen. dus mijn mening blijft.
Het kan zo zijn dat Het wel soms wat duurder is dan Uruguay, dit heeft slechts te maken met export regelingen, en de vraag uit USA.
Ook dit zal snel afgelopen zijn, omdat de USA zijn markt weer heeft opengesteld voor Uruguay exprort vlees zonder been, dit heeft de afgelopen weken al een prijsstijging van 1,50 euro opgeleverd.

chef peter

Bericht door chef peter » 19 jul 2007, 19:17

Leo schreef:Verschil is er wel hoor..

Australische entrecote heb ik zelf op een hoger level staan dan die andere..

Wij hebben zelf voor de Bistro "Pull" vlees, hereford, Uruguay.
Niet verkeerd, maar persoonlijk vind ik de Australische nog beter.
Ga maar vast inslaan, je betaald je binnenkort scheel, en dat heeft niks met de kwaliteit te maken, slechts met de "yankees".

Plaats reactie