Oubtside te box ,…………En dan wel heel gek!!

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Niek. G

Bericht door Niek. G » 06 mar 2007, 06:31

Aan de gekke, geflipte en vooral creatieve kok.

Ik ben bezig met het uitwerken van een menukaart/concept voor een nieuw restaurant wat binnenkort geopend gaat worden op Curacao.

Het is de bedoeling dat we compleet out side de box gaan met een internationaal georiënteerde kaart. Dus weg met allen klassieke combinaties van bv lam met honing/ tijm –saus of tournedos met rode wijnsaus. Sterker nog ik wil nog niets eens een tournedos op de kaart. Ik denk meer aan bijvoorbeeld een kaart met:

Thaise curry, , gefrituurde rookworst, Tonkatsu, carpaccio van zwaardvis met wasabi ijs
Huisgemaakt sorbet ijs van amstel bright met knetter Kauwgom. Tosti van marshmallows. Sukerspin (geen spinsuiker). Salades waar een kruidige popcorn op zit i.p.v. croutons. Ook de serveer wijzen moet bizar zijn denk aan soep uit een flesje, vlees op een tegel, hoe gekker hoe beter!! Uit eten gaan moet weer echt uit eten gaan worden. Aan die tournedos is iedereen gewend,

Ik hoop dat ik een beetje te volgen ben. Nu was mijn vraag zijn er nog mensen die leuke idee of toevoegingen hebben aan het bovenstaande verhaal ?

:!: :?: Ook ben ik nog opzoek naar een aantal jonge ambitieuze koks die opzoek zijn naar een grote uitdaging om ons jonge team te versterken. Hier op het heerlijke tropische curaçao! 8) :!:

Alvast bedank

Groetjes,

Niek

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 06 mar 2007, 08:33

apart idee!..

moet je wel durven. Heb je onderzoek gedaan of de mensen het uberhaupt wel willen.. ?

Schenk eens wijn uit een bierfles.
Paling in het Rood.
Sukade in bananenblad
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 06 mar 2007, 09:24

Sashimi van wahoo met vijgen compote
Ceviche van groentes
Baka stoba kroketjes

Pa op daar want mensen willen niet echt wat apparts
Ze zijn bang.
Zorg wel dat die "gekkigheid"klopt, want iedereen kan vreemde combi's maken maar 9 van de 10 keer is het @%$ .
Een beetje gekkigheid is oké, wat ook leuk is om de klasiekers van het eiland te veranderen zoals baka stoba kroketjes met papaya chutney,
Wat leuk is van de eilanden dat je een mix kan maken tussen Caribean, zuid amerika en europa.
|Kijk ook uit met amerikanen als je veel amerikanen hebt dan wort het ook moeilijk want die willen aleen maar steaks van 500 gr en hamburgers.
Ik heb zelf 3 jaar op bonaire gewerkt (is nog moeilijker dan curacao)
Het verbaast me dat je knettersuiker daar kan krijgen.
Veel succes en als ik nog iemand weet die van Bonaire naar Curacao wil dan geef ik wel een gil.

Niek. G

Bericht door Niek. G » 06 mar 2007, 14:10

Maar ik denk dan wel meer in de vorm van een bitterballetjes. En trouwens een sterk punt wat jij zij over de bevolking en hun eet gewoontes. Maar ook lokale gerechten komen op de kaart. De gekheid zit hem niet alleen in de aparte combinaties per gerecht. Maar ook in de internationale mix van gerechten. Maar heeft iemand ook idee over een gekke presentatie van gerechte ??

Anne Zantinge
Contacteer:

presentatie

Bericht door Anne Zantinge » 06 mar 2007, 16:36

Kijk voor verschillende presenteer mogelijkheden eens naar een andere sector. Ga bijvoorbeeld eens langs een bouwmarkt, drogisterij(pharmacie) of kijk eens in de kast van een laboratorium.

Anne

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 07 mar 2007, 02:24

Je hebt op het strand daar van die geweldige platte koraal stenen daar maakte ik gerechten op.
Ook deed ik steengrillen op koraal , super kool en kan daar ook wel.
Die kleine ronde koraal cylinders gebruik ik als houder voor eetstokkjes.
Wat ook vet is om dunne plakjes aloe vera te drogen voor chips.
Ook maakte ik hier drankjes en sauzen van.
Je kan van de zaden (die gote bonen) van de flamboyant boom prima rookmot maken om mee te roken.
Op bonaire hadden we zoutpannen en ik kookte en gaarde ook veel in zout, en wat ook leuk op tafel is, om een brok zeezout teh hebben liggen met een microplane schaaf.
(pfff ik ben op dreef)
Het stikt op het eiland van de chineese winkels daar hebben ze ook zeer leuke ingredienten en presenteer dingetjes.
Kom in contact met de Venezuelanen (van de bootjes) zij kunnen je kruiden uit het regenwoud leveren en natuurlijk cacao en coca blaadjes hi hi.
Wat ook scoort zijn de mohito espuma's en de cosmopolitan (limoen ijsblokjes, vodka sorbet, cranberry compoté en sinaasappel schuim.
Het is tof om op een eiland te werken waar het barst van de gebreken , daar wordt je creatief van, is goed voor de ontwikkeling van jezelf, maar pas op voor alle gekkigheid.
Veel succes op het eiland en wordt niet zo arrogant als de rest van die bollanders. :D
Wiljan

Loetie

Bericht door Loetie » 07 mar 2007, 02:44

zou graag mee willen doen maar heb men opleiding nog niet af.
want zo een concept is men ultieme droom, als ik later een zaak zou openen moet het ook zoiets worden totaaaal overhoop. ik hoop dat je het waarmaakt.
:D
voor soep kun je mss tewerk gaan met sferification, zo een dikke parel soep in een diep bord en als je die kapotmaakt loopt de soep in je bord !!!
kleurstof !!! bv. een banaan laten trekken in rode kleurstof met een smaakstof erbij, heb je rode banaan met een andere smaak
vind het echt superrrrr vet dat je zoiets wilt beginnen 8) 8) 8)
een bord maken van gedroogde vishuid ofzo , ben mr ff iets eruit aant gooien :oops:
mr heb nu niet veel inspiratie
"Kok zijn is een levenswijze"

Niek. G

Bericht door Niek. G » 07 mar 2007, 04:27

Hey jullie creatieve input is echt top man !! ik ben vanmidag gelijk even naar de kooyman geweest de locale bouwmarkt. Hier. op advies van Anne. Ik stond al met 20 kruiwagens in me handen om de salade in te doen maar hellaas pasten ze niet in me auto.

Heeft iemand wel eens met droogijs gewerkt in de keuken? Trouwens loetie ik weet niet of je nog opzoek bent naar een stageplaats ? Ik heb nog plaats voor cretievelingen.

Groetjes

Niek

Loetie

Bericht door Loetie » 07 mar 2007, 18:14

ben momenteel bezig met mijn stage, nu zou ik wel graag ,als dat gaat natuurlijk, in de zomer kunnen komen, en als dat niet gaat zou ik graag het adres hebben dan kom ik zeker eens eten :lol: lijkt me echt vet

Loetie

Bericht door Loetie » 07 mar 2007, 18:19

srry, ik zit nu in belgie op school, zijn stages ook mogelijk als je je opleiding al af hebt eigelijk ??? :? :? :? alvast bedankt

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 07 mar 2007, 20:25

Het is wel moeilijk voor belgen om in te schrijven, omdat het nederlands is is het voor nederlanders makkelijk.

Loetie

Bericht door Loetie » 14 mar 2007, 01:16

Belgen ? bedoel je qua nationaliteit of woonplaats, want men nationaliteit is nederlands :)

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 14 mar 2007, 11:58

je geboorteland.
Voor mensen uit alle andere landen is het erg moeilijk.

Loetie

Bericht door Loetie » 28 mar 2007, 01:34

ja dat ligt beetje raar bij mij
ben geboren in aken mr nationaliteit is nederlands :?

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 28 mar 2007, 09:01

Als je maar een nederlands paspoort hebt.
Interesse om te vertrekken??
Ik heb veel info voor je.

Corjen

Bericht door Corjen » 30 mar 2007, 12:46

Zou je mij wat info kunnen struren?

Ben geinterresseerd:)

Loetie

Bericht door Loetie » 03 apr 2007, 19:30

Ja wat info zou ik ook wel leuk vinden :lol:

Plaats reactie