Last van benen

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Chef jurre

Last van benen

Bericht door Chef jurre » 15 feb 2007, 20:30

Als ik een dag stage loop
of een dag aan het werk in et restaurant ben
krijg ik altijd last van mijn benen..
Maar hoe moet dat later nou :shock:
als ik 5-6 dagen per week constant sta....
Hebben jullie daar ook last van (gehad?)
Sport heel veel dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit een kwestie van wennen?

Groeten, Jurre

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 15 feb 2007, 20:46

kwestie van wennen zorg dat je naast je werk ook voldoende beweegt !!

Chef jurre

Bericht door Chef jurre » 15 feb 2007, 21:11

dat doe ik zeker :o
maar als kok hebben je benen toch juist rust nodig op je vrije dagen lijkt mij. of is het niet zo zwaar als ik denk en ervaar :?

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 15 feb 2007, 21:24

omdat je veel stil staat tijdens mep bv ;) als ik erg last van benen of rug ga ik meestal naar zwembad toe doet echt wonderen voor je benen en rug.. werkschoenen zijn ook erg belangrijk

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 15 feb 2007, 22:58

idd wat Ralph zegt, goede werkschoenen zijn erg belangrijk en denk ook aan je houding, recht staan met de knieën lichtjes gebogen
vooral niet op één been gaan hangen

Marino

Bericht door Marino » 15 feb 2007, 22:59

Het is inderdaad echt een kwestie van tijd voor dat over gaat. Bovendien train je onbewust ook. Als je daarnaast nog sport zul je merken dat je sterker wordt en minder snel moe wordt in je benen. T heeft dus ook z'n voordelen ;)

joost
Contacteer:

moeie benen

Bericht door joost » 15 feb 2007, 23:34

Wat altijd helpt is een kleine verhoging onder het voeteneind van je matras maken, door er bijvoorbeeld een dubbelgevouwen handdoek onder te leggen. Moeie benen komt door de ophoping van bloed. 's Nachts komt het dan weer in balans.
Verder zou ik, als ik jou was, eens langs een orthopeed gaan. Wellicht heb je steunzolen nodig. Niks raars aan, veel koks dragen die.
Verzorg je voeten verder goed, af en toe een voetmasage geeft veel verlichting (moet je wel een lieve vriendin hebben :) )
Verder is het inderdaad een kwestie van wennen, en niet zuinig zijn bij het aankopen van schoeisel.
Succes

Chef jurre

Bericht door Chef jurre » 17 feb 2007, 15:48

oke hartelijk bedankt :)

zal binnenkort maar goeie schoenen gaan kopen want ga na de vakantie beginnen met werken/leren. dus zal flink wat uurtjes staan :o .
heb ook wel gehoord van mijn trainer(is dokter) dat mijn knieen, enkels, heupen enzo niet zo heel sterk zijn maar mijn spieren wel. heeft te maken dat ik al heel lang op waterpolo zit en zo mijn gewrichten niet belast. zal snel overgaan als ik eenmaal kok ben :D .

Groeten jurre

Plaats reactie