Stichting Wakker Dier heeft geen directeur meer

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Stichting Wakker Dier heeft geen directeur meer

Bericht door Webmaster » 19 sep 2006, 15:36

Afbeelding

Directeur Marianne Thieme legt haar functie neer bij de Stichting Wakker Dier, de organisatie die in de horeca actief is met de strijd om foie gras van menukaarten in restaurants te halen. De opvolger van Thieme is inmiddels bekend en werkte bij een bekende horecaleverancier.

Thieme wil tijd vrijmaken voor de verkiezingscampagne van de Partij voor de Dieren, zo meldt de nieuwsbrief van Meat & Meal. De 34-jarige Thieme wordt bij Wakker Dier opgevolgd door Arthur Wiltink, die in het verleden onder meer werkte bij Heineken en Unilever. Thieme was sinds juni 2004 directeur van de organisatie die het opneemt voor dieren in de bio-industrie. Wanneer ze niet voor de Partij voor de Dieren in de kamer wordt gekozen, zal ze terugkeren bij Wakker Dier.

De Stichting Wakker Dier is in de restaurantwereld een gevreesde partij. De organisatie voert actie tegen foie gras op menukaarten in restaurants en houdt op de website een lijst van restaurants waar ganzenlever wordt geserveerd, bij.

http://www.wakkerdier.nl/informatie/zwartelijst.php

Daarnaast deelt Wakker Dier certificaten uit aan diervriendelijke restaurants.
http://www.wakkerdier.nl/main.php?curl= ... flash.html
Kokforum.nl : de website voor koks

Pieter

Bericht door Pieter » 19 sep 2006, 20:46

Op de zwarte lijst kan je dus zien waar je lekker kan eten :D
Veel bekende bedrijven.
Wat moet ik er over zeggen ? Ik vind het enorm kinderachtig dat je via de site met 1 druk op de knop naar alle restaurants en groothandelaren kan mailen. Het feit dat er zo weinig bedrijven staan, en de belangrijkste leveranciers er niet eens op staan geeft me al de indruk dat die site niet eens een prioriteit voor ze heeft, en dus ook dat hele eendenlever verhaal niet echt prioriteit heeft. Ga je druk maken om echt dierenleed, volle kippenstallen, wanpraktijken in slachthuizen, vleesmesters die regels aan hun laars lappen. Koeien in vieze schuren etc...

Tis mooi dat die Marianne Thieme nu naar die politieke partij gaat, dat wordt niks dus dies zo weer werkeloos.
Mijn mening.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 19 sep 2006, 22:00

yes wij zijn wel diervriendelijk ;) moeten donderdag eens komen kijken als er weer verse levers aankomen :D

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 sep 2006, 23:17

zo'n clubje mensen die je restaurant mollen.
Nee of dat normaal is?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 20 sep 2006, 09:56

Kijk laat ik wel vooropstellen -en dat had ik gisteren al in mijn bericht moeten zetten- dat ik ze wel begrijp. Ik heb die video's wel eens gezien en erg prettig is dat allemaal niet. Echter hoor ik ook verhalen ( de bron is mij onbekend ) dat die dieren op een gegeven moment allemaal naar die boer toe lopen omdat ze juist willen eten. Misschien weten ze niet beter, misschien hebben ze er geen moeite mee.
Ook dacht ik dat er vette levers te krijgen zijn die meer diervriendelijk ( verleidelijk woord, aangezien je je moet afvragen of de reguliere manier nou wel of niet diervriendelijk is ) gekweekt worden. Deze zijn een stuk kleiner, maar nog wel erg vet.
Ik gebruik levers, erg veel zelfs. En met mij waarschijnlijk 80/90 % van het forum ook.

Wiljan
Contacteer:

Bericht door Wiljan » 20 sep 2006, 10:05

Ik ben op een lever farm geweest en ik vondt het het een erg prettige omgeving waar de gansjes los lopen.
Ik ben ook van mening dat hier niet de kracht licht voor Stakker dier uhum Wakker dier.
Laat men eerst eens in eigen land kijken wat hier allemaal gebeurt.
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 sep 2006, 10:08

voedsel "ethiek" is een groot probleem.
op tv zie je ook wel eens hoe lever geproduceerd wordt...dan heb ik niet echt het idee dat het dier onvriendelijk is.
De camara kan kan natuurlijk bepaalde dingen wel erg benadrukken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 20 sep 2006, 12:59

Pieter schreef:Kijk laat ik wel vooropstellen -en dat had ik gisteren al in mijn bericht moeten zetten- dat ik ze wel begrijp. Ik heb die video's wel eens gezien en erg prettig is dat allemaal niet. Echter hoor ik ook verhalen ( de bron is mij onbekend ) dat die dieren op een gegeven moment allemaal naar die boer toe lopen omdat ze juist willen eten. Misschien weten ze niet beter, misschien hebben ze er geen moeite mee.
Ook dacht ik dat er vette levers te krijgen zijn die meer diervriendelijk ( verleidelijk woord, aangezien je je moet afvragen of de reguliere manier nou wel of niet diervriendelijk is ) gekweekt worden. Deze zijn een stuk kleiner, maar nog wel erg vet.
Ik gebruik levers, erg veel zelfs. En met mij waarschijnlijk 80/90 % van het forum ook.
saisonnier herfst 2005 staat een heel groot stuk over.. en daar hebben ze het ook over dat die ganzen naar die boer toe lopen. Het vervetten van die lever is niet slecht voor een gans hij doet dat om een reserve op te bouwen. als hij niet meer te eten krijgt in de lever binnen een maand weer normaal.

Pieter

Bericht door Pieter » 20 sep 2006, 15:37

Zal dat stuk eens lezen, die saissonier moet hier nog ergens tussen de kookboeken liggen :) Dat die ganzen en eenden zo vrij lopen viel mij ook al op, veel beter dan bijvoorbeeld die legbatterij kippen.
Nouwja blijf liefhebber van de levertjes :)

willem
Contacteer:

Bericht door willem » 21 sep 2006, 13:16

wel s de nieuwe scharrel stal gezien?de verbetering van de legbatterij,ipv dat op 30 bij 30 zitten(heb er gewerkt) zitten in een loods van 200 mtr bij 150 mtr,met 400000 kippen opelkaar,is ook niet echt loslopen.vergelijkbaar als de file voor de coentunnel elke ochtend word een mens niet blij van kip ook niet,laat staan de ziektes die zich snel verspreiden in zon menigte.
ben ook op foie boerderij geweest en die beesten hebben t niet slecht
controle moet er zijn maar om alles over een kam te scheren vind ik zo knullig.

Webmaster
Contacteer:

Marianne Thieme heeft relatie met ex-jager

Bericht door Webmaster » 10 jan 2008, 11:01

Fractievoorzitter Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren heeft een relatie met een ex-jager. Dit bevestigt de betrokkene, biologisch akkerbouwer en oprichter van de Nederlandse Akkerbouw Vakbond (NAV) Jaap Korteweg, tegenover het Agrarisch Dagblad.

Korteweg was een fervent jager, geeft hij toe, maar inmiddels niet meer. 'Ik heb het jachtrecht behouden, maar jaag niet meer.'Een politiek probleem voor Thieme levert dit dan ook niet op, stelt hij. 'Over dierenrechten denken we hetzelfde.'

Eerder dit jaar zei Thieme in een interview in de Telegraaf dat ze nooit een relatie zou beginnen met een slager, ook niet als hij een biologische slager zou zijn. Op de website van het Agrarisch Dagblad heeft het nieuws over Thieme en Korteweg heftige reacties opgeleverd.

http://www.partijvoordedieren.nl/
http://www.nav.nl/
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article61184531.ece
http://www.agd.nl/1043262/Nieuws/Artike ... mments=yes
Kokforum.nl : de website voor koks

Plaats reactie