Koksopleiding turbo - bedrijf betalen?

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
Sarrr

Koksopleiding turbo - bedrijf betalen?

Bericht door Sarrr » 16 sep 2010, 20:39

Hoi allemaal,

ik ben nu drie jaar werkzaam in een restaurantkeuken als parttimer, zonder koksopleiding of andere horeca opleidingen.
Ik studeer daarnaast aan de universiteit en kan dus goed leren, maar uit interesse zou ik naast mijn andere studie graag een koksopleiding volgen. Om mijn kennis te vergroten en gewoon omdat ik het ontzettend leuk vind om in de keuken te werken en daar meer over te weten te komen.
Nu schijnt het nogal eens voor te komen dat je bedrijf een opleiding voor je betaalt. Ik ben dan ook met mijn chef naar de eigenaar gestapt, maar wegens financiëel krappe omstandigheden heeft hij besloten niet te investeren in een opleiding voor mij. Ze zijn echter wel erg tevreden met mijn werkhouding en weten dat ik erg gedreven ben.

Aangezien de turbo opleiding tamelijk prijzig is, zou ik toch graag een deal willen maken met een bedrijf. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is naar een ander bedrijf over te stappen die misschien wel in mij wil investeren? Of is het onwaarschijnlijk dat een bedrijf mij direct na het aannemen al zou willen steunen? Natuurlijk weet ik dat daar tegenover staat dat ik misschien wel een aantal jaar gegarandeerd in dienst moet zijn, maar dat is voor mij geen enkel probleem.

Weten jullie hier meer over, of weten jullie misschien een plaats waar ik terecht kan? Of zal ik toch maar zelf het geld bij elkaar moeten sprokkelen?

Alvast bedankt!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Koksopleiding turbo - bedrijf betalen?

Bericht door Leo » 17 sep 2010, 15:02

Kijk, als er geen geld is is het gewoon lastig..

ik zou het zelf betalen dan., kan je gaan en staan waar je wilt.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: Koksopleiding turbo - bedrijf betalen?

Bericht door JeroenTrimbos » 17 sep 2010, 17:13

Koken leer je voor 95% in de praktijk, je zou ook een aantal korte stages kunnen doen bij bedrijven die je interessant lijken. Kost niks behalve wat vrije tijd. De meeste zaken staan er wel voor open!
Practice what you preach

Plaats reactie